Gå til innhold

Hva er poenget med disse "maseri-nettene"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 16 dager igjen til termin og vet at jeg kan ha endel dager igjen til lillegutt kommer. Så jeg burde kanskje ikke gå rundt å tenke at han kan komme når som helst. Men....de siste nettene har jeg våknet av vonde kynnere (maserier?) som holder meg våken lenge. Når jeg må stå opp med sønnen min kl 7 om morgenen er jeg helt ødelagt etter få timers søvn. Hva i alle dager er disse maseriene gode for og hvorfor kommer de helst om natten? Noen som har opplevd liknende eller vet hvorfor kroppen driver på sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt 2 slike netter på rad nå (termin på lørdag)...skikkelig irriterende!... så jeg lurer rett og slett på det samme!

Skrevet

Har du begynt med bringebærkappsler?Jeg gjorde det og hadde mange kjipe netter,livmora jobba som bare det.Spurte JM om hun hadde erfaring m.kapslene.Ho sa det ikke var gjordt ordntlige studier på det.Så jeg har sluttet på kappslene,og fått mye bedre netter igjen.Tenkte faktisk på å ta dem igjen for å teste,men tenker at jeg heller vil sove sånn passe.Ikke godt å bruke kreftene på maserier ,snart blir det fødsel,og da vil jeg ha så mye overskudd som mulig,

JM sa det samme om modningsakupunktur,ho kunne sette det,men ho sa ho hadde sett mange slitne kommende mødre,som gikk m.mye maserier/kynnere.

Jeg har 21 dager til termin..

Har du ikke noen som kan hjelpe deg å passe sønnen din,så du kan sove litt på dagen?jeg prøver å sove litt hver dag på dagen,når de 2 store er på skolen og i barnehagen.

Lykke til!

Skrevet

Dere får prøve å ønske dem velkommen.

Mest sannsynlig så vil disse maseriene modne livmortappen og forkorte fødselen dere har i vente. Jeg hadde det også slik sist gang, siste uken før fødsel var desidert værst. Men så fødte jeg på 3t og 45m.

Siste sjekk før jeg fødte viste dessuten at jeg var VELDIG moden, ca 3 cm åpning, og myk nesten helt avflatet livmorhals. Da fødselen begynte, dro vi ganske straks inn på føden, hadde ved ankomst 5 cm åpning, og smertene var helt akseptable...

Skrevet

Jeg har hatt det sånn nå i de 2 siste nettene.

Er andregangs, og hadde det ikke sist gang..

Jeg har enda 34 dager igjen til termin, og lurer nå på om dette skal holde på helt til da?? eller om jeg kommer til å føde tidligere??

Kommer til å være totalt utslitt om jeg skal gå sånn her hver dag i 34 eller flere dager!

Har ikke tatt akupunktur eller bringebærkapsler eller noe..

Skrevet

Jeg har fått modningsakupunktur, men har ikke tatt bringebærkapsler. Håper modningsakupunkturen hjelper til på modningen slik at disse maseriene ikke bare er til bry:( Jeg sover på dagen når sønnen min sover (ca 1,5 time), men jeg er såååå trøtt om dagen og det føles som om jeg bestandig er på underskudd av søvn:/ Håper maseriene en natt går over i ordentlige rier, men man kan vel ikke regne med det heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...