Gå til innhold

Hva slags olje/ smør bruker dere til steking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det rapsolje for alle penga- fordi det er den absolutt sunneste oljen til bruk ved oppvarming/ steking=)

Fortsetter under...

Skrevet

Raps her også :o)

Skrevet

Stort sett druekjerneolje. Usaltet smør til noen matvarer, og en hende gang olivenolje (da er det mer surring for smakssetting enn faktisk steking).

Skrevet

Bruker rapsolje og olivenolje - kommer litt an på hva jeg skal steke;o)

Skrevet

hmm..men olivenoljen blir jo til mettet fett under steking..?

Skrevet

Rapsolje, olivenolje eller meierismør. Alt etter hva jeg skal steke.

Annonse

Skrevet

Rapsolje til steking eller i en blanding med litt meierismør om det er noe spesielt som trenger smørsmaken, olivenolje til salater.

Skrevet

Olivenolje hvis jeg bare skal surre noe på lav varme, ellers mest rapsolje og til enkelte retter må det være ekte smør :-D Men jeg steker generelt lite da.

Skrevet

Bruker den vel strengt tatt ikke til steking, mer surring...eller hva jeg skal kalle det. Surring av grønnsaker ol.

Skrevet

Ja, ferske champingoner f.eks MÅ stekes i smør!!

Skrevet

Stort sett rapsolje og olovenolje. Men steker jeg biff bruker jeg kun ekte smør.

Skrevet

Bruker soyaolje, syns det er greit å ha stående for den bruker jeg når jeg baker også. Klarer ikke lukten av rapsolje!

Men når jeg steker biffer er det kun melange som gjelder, der er jeg steinhard! ;)

Annonse

Skrevet

Som regel rapsolje, men fiskebollar MÅ steikast i "skikkelig vare", brukar då flytande melange, innbiller meg at det er hakket bedre enn vanleg melange :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...