Gå til innhold

Ang. mens...

Carina har to små gull

Anbefalte innlegg

Den 24/2 i år kom vi til UL og da var den lille i magen min død. Måtte fø henne ut... Tok ca 6 uker før jeg fikk mensen igjen og da blødde jeg veldig mye med en del koagler. Regnet med at jeg kom til å ha en veldig krafig menstruasjon første gangen. Nå har jeg min tredje mens siden februar og jeg blør så utrolig mye og har kraftige menssmerter. Kommer ingen koagler nå, bare rent blod (sorry detaljer). Før jeg ble gravid, blødde jeg overhodet ikke så mye, kanskje bare i 3 dager, mens nå blør jeg kraftig i 4-5 dager...Kjenner også veldig mye til eggløsningen, det murrer i magen helt fram til IKM, kan ikke huske at jeg kjente noe til dette før.

Noen andre som opplever det samme???

Fortsetter under...

Har ikke helt samme opplevelsen..

men føler at kroppen er litt "ukjent" for tiden.

Etter utskrapning i mars, så gikk det over 7 uker før jeg fikk første mens. Den var akkurat som du beskriver. Svært vond og kraftig (og ingen koagler eller noe). Aldri opplevd makan!

Kroppen føles fortsatt rar. Skulle vel hatt mens igjen nå, men har ingen tegn på at den skal komme. Har hatt murring og stikking omtrent sammenhengende i 3 uker. Frykter en ny, vond runde når den dukker opp. Var skikkelig dårlig sist, så hadde det ikke vært for at det var helg, så tror jeg at jeg hadde måttet være hjemme fra jobben. Har aldri tidligere pleid å ha noen plager, verken før eller under mens.

Er litt frustrert over at vi ikke bare kan få tilbake samme kropp og hormoner igjen med en gang..

Jeg hadde en MA i mars, og det tok nøyaktig 6 uker før mensen kom. Jeg fikk en skikkelig vond eggløsning etter 4 uker, mye verre enn til vanlig. Mensen har alltid vart 4 dager før, og den virket ganske lik nå også, men nå spotta jeg i nesten en uke etterpå. Kroppen føles fortsatt rar, og denne perioden har jeg faktisk hatt to eggløsninger, både kjente det og fikk pos utslag på testing. Så nå aner jeg ikke når mensen kommer, enten nå i helgen eller om enda en uke...Humør og basaltemperatur har også svingt mye i det siste, begynner å bli lei av denne berg og dalbanen!

Forhåpentligvis retter det seg etterhvert, men det er frustrerende at kroppen fortsatt henger etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...