stolt mamma til 2 Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Holder selv på med studiene og lurer på om det er flere her inne?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Nei men har lyst til å bli barnepleier. Men trodde ikke at det var noe som hette det lenger. Må man ikke være sykepleier for å så å ta videreutdanning i barsel?
stolt mamma til 2 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2009 Heia så gøy;) Nei du må ikke være sykepleier.det er en videreutdanning innen hjelpeleien
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Den finnes fortsatt ja så bra men nå blir jeg helsefagarbeider da, ikke hjelpepleier siden den utdanningen har gått ut. Kan vel fortsatt ta videreutdanning innen det da? Hvor tar du dette det?
stolt mamma til 2 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2009 Ja selvsagt bare meg som glemmer at det har bytta navn;) Jeg tar det over nettet via trondheim aftenskole.klart det det er nok ikke noe som kommer til og gå ut siden det snart vil bli bruk for mange nye barnepleiere rundt forbi
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Oki siden denne utdanningen her er ganske annerledes enn hjelpepleier. Vi har veldig fokus på eldre. Og har blitt fortalt at vi kun kommer til å få jobbe i hjemmesykepleien eller sykehjem. Jeg har lyst til å jobbe på sykehus og med barn. Så tenkte å ta sykepleier etter denne utdanningen, men da kan jeg jo kanskje ha mulighet til å jobbe på sykehus hvis jeg tar den videreutdanningen innenfor barsel
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har tatt første semester på videreutdanning i barsel og barnepleie, som det så flott heter:) Jeg gikk på folkeuniversitetet, men har tenkt å fullføre studiet etter endt fødselspermisjon på aftenskolen, som hun over her nevnte.
stolt mamma til 2 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2009 jada de sa det samme til meg også,men jeg tok kontakt med barselavd her og ordnet utplasseringa der selv så var der imens jeg tok hjelpepleieutd.har jobbet der hver sommer i 3 år selv om jeg bare har hjelpeleieutd,
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #9 Skrevet 27. mai 2009 Åja så du hadde lærlingtida de på sykehus? Jeg har veldig lyst til det. Har jobbet og vært i praksis på både hjemmesykepleien og sykehjem. Nå har jeg lyst til å prøve sykehus. Men lærerene sier at ingen sykehus vil ha oss, fordi vi ikke har hjelpepleierutdanning, men kun helsefagarbeider. Ble litt skuffa når jeg hørt det egentlig
stolt mamma til 2 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. mai 2009 Da hadde jeg tatt kontakt med sykehuset selv og spurt dem om det var mulig og være der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå