Anonym bruker Skrevet 27. mai 2009 #1 Del Skrevet 27. mai 2009 Nå har jeg vært kvalm siden jeg 3+5 og kastet opp mellom 2 og 5 ganger i timen dagen lang og natt,har vært på ulevål en ukes tid for å få inrtavnøst og næring (det er ca 5 uker siden)Jeg er 15 uker idag og den siste uken har jeg hatt noen timer pause fra kvalmen nesten hver dag,og greier og holde på maten mye bedre enn tidligere,selvom jeg er kvalm .Det som er så slitsom med å være sååå kvalm konstant ,er at jeg ikke greier å fungere vanlig,ikke orker å gå i butikken,snakke i telefon etc etc,og jeg føler jeg har mistet meg selv(da jeg til vanlig er aktiv og veldig sosial jente) Så mitt spørsmål er til dere som er veeldig dårlige og blitt frisk..Hvordan merket dere at dere ble bedre??Var det liksom at dere våknet en morgnen og var helt fine igjen eller mere at dere ble bedre og bedre dag for dag ,og til slutt ble kvalmen helt bort?? Lurer på fordi jeg trenger noe å forholde meg til på en måte:) Itilleg er jeg alene og ingen barnefar tilstede,så det er ekstra tungt å ligge hjemme hele dagen alene:) Håper noen kan svare Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140170477-kan-noen-v%C3%A6res%C3%A5snill-%C3%A5-se-litt-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liza-76 Skrevet 28. mai 2009 #2 Del Skrevet 28. mai 2009 Kjære Anonym! Jeg vet det er pyton!!! I mitt første svangerskap var jeg konstant kvalm fra uke fem og utover.... Jeg kastet ikke opp så mye, men fikk ingenting (nesten) inn. Jeg mistet all energi og følte meg som en veldig dårlig kreft-pasient.... Jeg orket ingenting, ikke treffe noen, ikke gå ut, ikke snakke i telefonen, ikke se på tv, ikke lese, ikke strikke, ingenting!!! Det var rett og slett pyton!!! Det varte ganske lenge, husker ikke akkurat når det ga seg... Det var ikke sånn at jeg våknet en dag og var bra, men gradvis ble jeg litt mindre kvalm etterhvert.... Kanskje rundt uke 18-19.. Men mangelen på energi varte lenger, var jo så nedkjørt og underernært sikkert.... Det er fælt mens det står på, og det eneste jeg kan trøste deg med, er at det går over!!! Helt sikkert! Du har sikkert fått tusen råd om hva du kan prøve, og sikkert prøvd mye! Hvis du greier, så tror jeg det er lurt å få bittelitt frisk luft innimellom! Om du ikke greier å gå ut, så luft mye inne! Ønsker deg god bedring og lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140170477-kan-noen-v%C3%A6res%C3%A5snill-%C3%A5-se-litt-her/#findComment-140172691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikk til barnet Skrevet 9. juni 2009 #3 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg tror det går gradvis. JEg har vært kvalm gjennom hele svangerskapet (i alle), men kvalmen har bllitt mer håndterlig etterhvert - og ikke så intens - til og med timer og dager som har vært helt gode. Dette er jo veldig individuelt, men hvis man har hatt ekstrem svagnerskapskvalme, blir det som regel bedre - og kanskje helt bra etter uke 20. Men en vet jo ikke. Jeg kjenner ihvertfall igjen beskrivelsen. Nå er jeg i uke 5+5, og bare småkvalm, men i siste svangerskap begynte det for fullt i uke 7 - så jeg venter jo litt på det - men hvem vet? Kanskje slipper jeg billigere unna med 4.mann. DET ER UANSETT VERDT HVER BREKNING, OPPKAST, HVILE PÅ BADREROMSGULVET FØR NESTE RUNDE osv..... For ikke å snakke om mangel på "sosial intelligens" mens det står på! Når barnet er her - er alt glemt....... nesten:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140170477-kan-noen-v%C3%A6res%C3%A5snill-%C3%A5-se-litt-her/#findComment-140234519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå