Gå til innhold

Lillesøster har kommet!

Bella¨^ -med to små rosa-

Anbefalte innlegg

Fredag kveld kl 23.45 kom lillesøster til verden, etter en relativt kjapp og grei igangsatt fødsel. Hun veide 3520g og var 51 cm lang - og er selvfølgelig verdens nydeligste lille nurk :-)

Vi hadde time for overtidskontroll fredag morgen, og da det var litt lite forstervann var det opp til meg å bestemme. Da setter vi i gang NÅ sa jeg, og slik ble det, enkelt og greit!! (Og jeg som hadde forberedt den talen og argumentasjonsrekken for å bli satt i gang...)

Kl 12 møtte vi på fødeavdelingen, og en time senere fikk jeg en hormonkapsel. Etter å ha ligget en time, gikk mannen min og jeg på kafe og spiste kake og slappet av. Var tilbake på sykehuset i firetiden, og selv om jeg ikke hadde merket noe, var jeg blitt mer moden med ca 2 cm åpning.

Etter et par timer med etterhvert regelmessige tak, var åpningen 2-3 cm og vannet ble tatt ca kl 19. Dette fører visst til at mange får egne rier, jeg måtte imidlertid få ristimulerende drypp, og da var helvetes-faen-smerte-balletten i gang.. Etter et par timer med dette var det fremdeles bare 3 cm åpning, og motet sank og jeg så for meg nye 15 timer in hell.. Da jeg i tillegg hadde begynt å kaste opp, fant jeg ut at dette gidder jeg ikke (hehe..) og bestilte skikkelig dop. Men anestesileger er jo ikke kjent for å løpe til fødeavdelingene, så da han fant det for godt å dukke opp en times tid senere, hadde 3 cm blitt til full åpning og pressriene var i gang!

Jeg måtte jobbe endel for å få henne under skambenet, men da det var gjort trengte vi bare en halvtime med pressrier for å få henne ut. En sprell levende liten pike kom et kvarter før midnatt, og oppfylte sin mors ønske om å få føde den fredagen :-) Apgar ble 9-10-10, og mor slapp unna uten rifter eller sting av noe slag *lykkelig*.

Nå har vi vært hjemme et par dager med lillesnuppa, og alt er bare kos. Storesøster forstår ikke så mye, og har ikke hatt noen reaksjoner - ennå - og lillesøster er flink til å spise og sove. Nå skal vår familie på fire nyte våren og sommeren - vi føler oss velsignet og heldige, og passer på å si det høyt til hverandre med jevne mellomrom :-)

Lykkelig hilsen Bella

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...