Gå til innhold

Studenter! Hva gjør dere uten stipend/lån i sommerferien??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg låner penger hos mamma for å betale regningene mine i juni..I juli og august forsørger samboern meg med skattepenger og feriepenger..fikk masse tilbake i år, så det går heldigvis fint:) I tillegg sparer vi 1 mnd dagmammapenger siden hun skal ha ferie i juli.

Hadde egentlig spart masse av storstipendet som kom i januar for å ha i sommer, men så ødela jeg bilen for 9000 kr og der gikk de pengene.

Jeg skjønner godt at du ikke klarer å jobbe ved siden av skolen, det klarer ikke jeg heller. Blir kjempeimponert over de som klarer det altså:) Har også søkt på sommerjobb, men har ikke fått noen så langt..men trenger ikke det siden samboern får så mye tilbake på skatten uansett:)

Lykke til, håper det ordner seg for deg:)

Skrevet

jeg jobber, og siden jeg har jobbet litt i blandt gjenom året, så får jeg feriepenger og skattepenger også. Jeg er fulle dager på skolen, 5ganger i uken 8-15.30 hverdag) men må man jobbe for å få det til å gå rundt, så må man.

Skrevet

Mange år siden jeg var student, men kan jo svare for det..

Begynte å jobbe da jeg var 15-16 år gjennom alle årene på videregående og høyskolen mens jeg studerte. Sommerferie var noe jeg begynte å ha etter at jeg begynte i fast jobb.

Skrevet

De som jobber har jo heller ikke to og en halv måneds sommerferie. Det er selvsagt deilig, men om man ikke greier det økonomisk må man jo jobbe.

Jeg har gjennom det meste av studietiden jobbet fra dagen etter eksamen i mai til september. De fleste jeg kjenner har gjort det samme.

Skrevet

Synes også det er litt rart å forvente å få støtte for at det er stopp på utbetalingene. Det visst du før, og burde løst på en måte. Jobb, lån, oppsparing, foreldre.....

Skrevet

Du har vel ikke krav på noe i ferien, det skulle tatt seg ut, feriepenger til alle studenter i 8-10 uker.

Jobb er vel det eneste man får penger inn på. Vet det er vanskelig å få jobb pr. i dag. Men hvis dere ikke klarer dere mens du har fri fra skolen, så er det bare å kaste seg rundt. Sjekk på sidene til nav, under stillig ledig, sett annonse i avisen med hva du kan. I verste fall klippe plener eller plukke jordbær eller avisbudferievikar.

Her er tiden dyrbar, så begynn i kveld. Lykke til:-)

Skrevet

Hva gjør mann??+

Man JOBBER!!! ikke for å være sarkastisk, men LITT merkelig at dette ikke har falt deg inn før nå??

Nå vet ikke jeg hva du studerer, men de aller fleste høgskole- eller universitetsstudenter har feire i juni, juli og deler av august....i tillegg til ferie i desember og deler av januar. DET er ganske mange friuker i løpet av et år hvor du garantert kunne fått deg jobb.

Hvis du er villig til å ta det meste, får du garantert vakter innen pleie- og omsorg, rengjøring, barnhage/sfo osv. Uansett om barnehagen har fri i juli, så kan du vel jobbe i juni og august? De ukene barnehagen er stengt, så kan du kanskje ta på deg å være dagmamma, gå med reklame i postkasser etc. Det finnes maaaaange muligheter.

Samtidig burde du ha tenkt på dette langt tidligere. De ukene mannen din er hjemme, så hadde det vel ikke vært noen problemer å ta noen vakter på et sykehjem eller liknende for å spare penger til trangere måneder?

Skrevet

Eg jobbar!! Fulltidsstudent og har ikkje mulighet til å legge av noko gjennom året. Det eg ikkje heilt skjønnar er at ingen får utbetalt noko før i august/september........

Eg har jobba i går, i dag, skal i morgo, litt på fredags kvelden og heile helga!! Det får eg utbetalt i juni og er einaste inntekta mi den mnd. Får att litt på skatten men det går til regnigar, mannen min får att ein god del men det går til garasjen, han er sjukemeldt og spørsmålet er om han skal ta ferie i sommar og få feriepengane sine eller vente.......??

Eg må jobbe for at det skal gå rundt her i huset, om sommaren da, burde helst ha jobba litt ellers i året også men det har eg ikkje fått til enda.....det a på eit vis, ikkje lenge til eg er ferdig da, eit år til bare....

Eg hadde sommarjobben min klar i januar eg, viste egentlig at eg kom til å få jobbe samma plassen som i fjor sida dei ville oppgradere meg før me var ferdige i fjor til i år....;)

Skrevet

Grunnen til at jeg ikke får noe utebetalt fra sommerjobben før i august\september er fordi jeg kun skal jobbe juli og august. Jeg er på skolen frem til 19 juni så får ikke mulighet til å jobbe før juli.

Skrevet

Det er da helt vanlig og nødvendig å jobbe. Hva ellers kan en gjøre? Vi studerte med to barn, og jobbet helger, kvelder og ferier. Det er 3 uker ferie i barnehagen. Vi tok felles ferie i to uker, og så var barna hjemme/hos besteforeldre i ca 4 uker tilsammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...