jollybaby Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Hvor strenge er de på private klinikker når det gjelder overvekt? Har lest at de ikke hjelper tjukke jenter.
muffin25 Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Lurer i grunn veldig på det samme, offentlig er det vel kjørt når du passerer en bmi på 30,32.. såvidt meg opplyst ioslo og porsgrunn.. Håper de ikke er så strenge privat, for da blir det ingen bebi på meg
Bolla74 Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Jeg brukte tre år på å bli gravid, og undersøkte litt rundt ass. befruktning. I det offentlige opererer de med en bmi-grense på 30. Jeg undersøkte på privat klinikk og der sa de at man måtte ha en bmi under 32 for å få ass. befruktning. Nå klarte jeg tilslutt å bli gravid da, etter å ha gått ned 6-7 kilo og med pergotime-kur.
jollybaby Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2009 Da har jeg en lang vei igjen... 15 kg... har gått ned 10 kg, synes det var vanskelig nok.
VitaVitale med knøtt i magen Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 I Danmark får du uansett BMI. Jeg vet dette pga jeg sendte mail til dem for 1år siden og spurte om de hadde spesielle kriterier, og da spesielt med tanke på å få ass.befruktning.
W82 Skrevet 18. juni 2009 #6 Skrevet 18. juni 2009 Men det kan jo være lurt å gå ned i vekt før graviditeten uansett hvis man har en BMI på over 32 - mao hvis du er veldig overvektig. Det handler om å redusere risiko og å takle graviditeten bedre. Nå er det jo forskjellige årsaker for at man ikke kan få barn, men for noen er det vekten som gjør at de ikke unnfanger. Jeg ville undersøkt om ikke man har bedre sjanse for å lykkes med ass. befruktning dersom man går ned i vekt. Så til tross for utålmodighet og et sterkt ønske om barn, må man noen ganger ta tiden til hjelp. Når alt det er sagt, er BMI en tullete målestokk, og man må kjenne på sin egen kropp hvorvidt man føler seg for tung og hvorvidt man er klar for en graviditet - den grensen kan ikke settes av BMI - eller av helsepersonell som ser stygt på deg med en gang du veier over 70 kg.
Tutselure Skrevet 19. juni 2009 #7 Skrevet 19. juni 2009 Jeg er gravid i uke 20 etter ICSI forsøk. Ble avvist ved offentlig sykehus pga bmi over 30. Min sterke anbefaling, hvis man har råd og mulighet er klinikk Hausken i Haugesund. De hjelper stort sett alle. Der fikk vi hjelp, og vi bor MANGE mil unna. De har avtale med hotellet der, så oppholdet ble heldigvis ikke så dyrt. Men forsøket koster selvfølgelig!! Masse lykke til, håper du får hjelp:)
jollybaby Skrevet 1. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2009 I går fikk jeg beskjed av legen at det offentlige opererer med BMI på 35:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå