HTC Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 I helgen får vi besøk og alle barna er enig i at det skal være pannekaker. Vi blir 6 barn og 4 voksne. Jeg har ikke lyst å stå å steke alle disse pannekakene mens vi har besøk. Kan jeg steke i på formiddagen og feks varme de opp igjen i ovnen når gjestene kommer? Hvis ja, hvordan går jeg frem da og blir det like godt?
It's all about me Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Går bra. Men ha folie over når du varmer de. Og er du blant de som bretter pannekakene i to etter at de er stekt bør du unngå dette da de lett sprekker når de er nedkjølt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Det er vel flere måter å gjøre det på. Når jeg vil at de skal være gode og varme opp igjen dagen etterpå så lager jeg dem på vann isteden for melk. Har også i sukker. Pannekakene er like gode, men røra er ikke spisende =) Du kan legge de i en sånn servofix fra tupperware hvis du har det, eller i en gryte, eller i en ildfast form med lokk i ovnen. Du bretter de 2 ganger, først så de blir halve og så en gang til så de blir kvarte. Ha ovnen på ca 90 grader i en liten halvetime så er de varme om det ikke er for mange oppi.
HTC Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har en servofix jeg aldri har brukt, aner ikke hvordan man bruker den, men kanskje til dette ja! Skal jeg brette pannekakene eller ikke? Fikk to forskjellige råd her. Hvis du skal kun varme opp pannekakene samme dag du steker de, bruker du melk i røra da eller lager du kun røra på vann? "90 grader en liten halvtime så er de varme om det ikke er så mange oppi".... Hva er det høyeste antall pannekaker her? 5, 10, 15, 20?
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 He he =) Hvis pannekakene skal bli kalde før du serverer dem (noe de antagelig ikke blir i ovnen et par timer i ildfast form f.eks) så bør du kanskje ikke brette dem. Jeg lager som regel pannekaker på vann, ellers bruker jeg faktisk en del fløte i. Kommer an på om jeg lager middagspannekaker eller kosepannekaker. Du kan godt lage de på vann for det om de skal varmes opp igjen samme dag. De blir ikke så fort stive da. Spørs jo hvor stor form du har. Men poenget er vel helst at hvis de ligger i ovnen i 6 timer før du varmer dem igjen så er de ganske avkjølte og da skal alle bli varme igjen uten at du har de på 100 grader og "koker" dem. Hvis de skal ligge i 1 time i ovnen kan du ha 15-20 i en ildfast form som rommer mesteparten av ovnen, evnt. ha ca 20 i langpanna.
Mom2Two Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 Jeg synes pannekaker er beste ferske, som med vafler. Hvis dere blir så mange, hvorfor kan ikke stekingen gå litt på omgang?
HTC Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2009 Joda, vi kan jo det, men denne gangen virker det mest pratisk å slippe dette. Det er mange små barn og de har sitti lenge i bil når de kommer frem. Alle er nok litt slitne, sultne og leie og i tillegg veldig glad for å treffe hverandre. Har rett og slett bare lyst til at alt er klart når de kommer og at vi alle kan sette oss ned ved bordet med en gang =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå