Gå til innhold

sovnet med linser på her en natt, våknet opp med skikkelig smerter i øynene og hodet,og så bare tåke..

Anbefalte innlegg

dette var ikke denne natta,men den forrige natta som var..jeg tok av meg linsene da jeg sto opp i går, men så like ille alikevel...

trodde det skulle bli bedre bare jeg fikk sove litt denne nattan.. men det gjorde det ikke.. jeg har så sinnsykt smerter i øynene i dag.. og vondt i hodet ved tinningene....

paracet hjelper ikke :( noen som har vært borti noe lignende? noe tips om noe som hjelper.. og er dette normalt å få så vondt etter å ha sovnet med linser på? dette er mnd linser... jeg glemte de, for jeg kjente ikke at jeg hadde de på meg..

men hører også mange si at det i grunn skal gå ann å sove med mnd linser på... men det gjorde det i værtfall ikke for meg...

Fortsetter under...

Hei, ta en tur til legen for å sjekke om du har fått en infeksjon på øynene. Si at du har smerter og uklart syn, så bør du få en rask time. God bedring!

Gjest eelis+spire

Å sove med kontaktlinser på er uheldig for øyet, fordi det ikke får luft. Når du bruker kontaktlinser gjennom en hel dag er det viktig å ta dem av et par timer før du legger deg, sånn at øynene får luft og hvile. Det er viktig for å holde øynene friske. Når du har vondt på øyet og uklart syn, kan det tyde på en infeksjon. Kast de linsene du sovnet med, og ikke bruk linser på noen dager. Du bør kontakte lege hvis smertene ikke gir seg etter en dag uten linsebruk, så hvis det gjelder allerede nå er det bare å komme seg bortover.

Hvis du sovner med kontaktlinser på er det som regel ikke et problem hvis du bare sover et par timer på sofaen. Å sove en hel natt med linser på, derimot, kan fort bli et problem.

Lykke til :-)

tusen takk for svar.. jeg har nettopp ringt optiker.. så de skal ringe meg opp igjen og ordne en time til meg... de trodde det kunne være en infeksjon de også.. :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...