Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en fødselsannonnse her om dagen hvor en gutt hadde fått navnet Nordahl - synes det var et stilig navn, men kanskje en tanke tungt... Hva syns dere da?

Skrevet

Tenker etternavn, alternativt Nordahl Grieg. Dersom ungen f.eks. heter Nordahl Hansen så vil det nok bli spurt mange ganger i livet om han ikke har et fornavn også...

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns også dette er et etternavn. Nordahl Dahl, f eks?

Skrevet

Synes det er dødsstilig og tenker på Nordahl Griegs nydelige dikt "Til ungdommen". Men etternavnassosiasjonene gjør at jeg ville vegret meg for å bruke det.

Skrevet

Første jeg tenkte var også Nordahl Grieg og enig med taskenspiller. Veldig spennende, men avhenger mye av etternavn.

Skrevet

Det er litt stilig, men klinger egentlig mer som et etternavn enn et fornavn synes jeg. Kan kanksje brukes som et mellomnavn?

Skrevet

Her jeg bor er det et vanlig etternavn.

Skrevet

Synes det var forferdelig.. Smakløst, og veldig spesielt for min del.. Men noen vil jo ha det spesielt så da kan det jo passe :)

Skrevet

Vannmann!Det er et fantastisk navn!! Nordahl Brun er en fin fyr å oppkalles etter...Hvorfor hete noe som alle andre heter..så gørr!!!

Skrevet

Jeg tenker at de har gitt gutten sitt ett etternavn og ikke er det særlig pent etternavn heller. Veldig upassende!

Skrevet

Veldig fint, men jeg kjenner 5-6 stk med dette som etternavn, derfor hadde det blitt helt feil for min del å bruke.

Skrevet

Nordahl er et kjent etternavn også her.. Norvald er et ikke ulikt fornavn:)

Skrevet

Jeg så også den fødselsannonsen og tenkte at Nordahl ligner mest på et etternavn. Dessuten tenker jeg også på Nordahl Grieg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...