Gå til innhold

Erfaringer med igangsetting???Hjelp!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en uke over idag-og hvis ikke noe skjer,skal jeg på overtids kontroll og igangsettes til fredag-noen som vet hva som skjer da?

Og om det PLEIER å ta lang tid???

Gruer meg veldig-håper å høre deres erfaringer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt igang 12 dager på overtid. Var delvis moden, så jeg fikk satt inn en kapsel i skjeden (setter 2 dersom du ikke er moden). Måtte ligge i ro i 1 time så den ikke skulle falle ut. Så måtte jeg bare opp å gå å gjøre som jeg ville. Etter 6 timer kom gyn og sjekket om det hadde blitt åpning. Hos meg hadde kapselen virket perfekt så istedet for å få en til, tok hun vannet. Da var det bare å vente på at ting skulle skje. Ca 2 timer etter at vannet ble tatt startet riene, de økte sakte men sikkert i styrke og hyppighet. Brukte dusjen som sm.stillende først, så ble det lystgass. Når den ikke funket lengre insisterte jordmor på at jeg skulle ha epidural, men måtte vente 2 timer på anestesilegen, så da lå jeg i badekaret (deilig!). Riene ble litt uregelmessige av epiduralen, så jeg fikk drypp som satte fart på sakene igjen. Når pressriene startet var det bare å stå på:) Så kom lillegutt:)

Synes jeg hadde en fin igangsatt fødsel, så jeg kommer ikke til å grue meg dersom jeg må settes igang igjen.

Skrevet

tusen takk for flott svar-og akkurat det jeg ville høre-hehe-har nemlig hørt at det kan ta flere dager etterpå også!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...