Gå til innhold

Sushi elsker, har dere noen tips til en nybegynner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst å "lære" meg å spise sushi, har spist det en gang før og da syns jeg det var helt ok.

På mandag tenkte jeg å bestille sushi og ta med hjem, men hva velger man.

Mannen er vedlig skeptisk til dette, så det må være noen retter som vil falle i smak hos han. Noe som er enkelt hvis dere skjønner:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laksbiter og tempuramaki har jeg inntrykk av at nybegynnere liker.

Men også andre typer maki pleier å gå ned. Maki er de rullene:)

Skrevet

Gå gjerne for en meny med et utvalg maki (ruller) og nigiri (risklump med fisk oppå). Jeg selv synes laks er aller best, og jeg tror det er lettest å like. Bland wasabi i soyasausen etter smak, jeg synes det er godt når det er ganske sterkt.

Å, nå fikk jeg skikkelig lyst på sushi...

Skrevet

Takk for tipsene, da gå vi inn for en maki meny på fredag:)

Håper virkelig dette blir en suksess på fredag hehe.

Syns det ser så koselig ut å gå ut å spise sushi hehe

Skrevet

Scampi-maki/tempuramaki, laks, tunfisk og smørfisk. Ligg unna ål og akkar.

Skrevet

Selv så likte jeg ikke maki til og begynne med, antagelig pga tangen, gir jo mer 'sjøsmak'. I begynnelsen likte jeg best ris med fisk oppå. Laks, tunfisk, reke, kamskjell er vinnere hos de fleste. Etterhvert fikk jeg mer sans for maki, og de siste årene er det det jeg har likt best! Har også såvidt prøvd sashimi (kun rå fisk) et par ganger, og det er knallgodt men det har vært på en dyr restaurant også da... :)

Skrevet

Ok, så da bestiller man bare ris med fisk da eller?

Går det ann å rulle makine ut slik at man ikke trenger å spise den tangen?

Skrevet

Hvis dere vil ut og spise sushi på restaurant er vi veldig glade i Sushi Nam Khang i Torggata i Oslo. Ikke så dyrt og veldig koselig.

Skrevet

Ok, er det det som ligger ved torggatabad?

Skrevet

Maki er lettere å like for nybegynnere.

Nodee har den beste Sushi take awayen i Oslo, men den er dyr.

Det er mange bra og billigere sushisteder i området Pilestredet park/St.Olavs plass.

Skrevet

Nei, det går virkelig ikke an å rulle ut en maki for å ta bort sjøgresset. Får da være grenser! =P

Men bestiller dere inside-out-maki, altså med risen på utsiden, vil den bære mindre preg av norismak. De fleste restaurantmakier er slike.

Skrevet

Ok, takk for tipsene. Får vel teste det litt hjemme først, før vi begir oss ut å spiser det, hehe.

Har hørt at det ligger en bra litt ovenfor Carl Berner, så tenkte å test den på fredag:)

Skrevet

Ok, hehe, måtte bare spørre. Gleder meg masse til å teste på fredag, mannen gleder seg ikke i det hele tatt hehe

Skrevet

Hehe, hvis du har tenkt å rulle ut makiene for å ta ut sjøgresset, synes jeg dere heller kan spise noe dere liker;o) Hvorfor er du så opptatt av å spise noe dere egentlig ikke liker da? Det er jo lov å ikke like det liksom:-p

Skrevet

Er visst forskjellige meninger ute og går, ser flere mener at maki er lettere å like for nybegynnere. Jeg syntes hvertfall ikke det, syntes nigiri (risball med fisk oppå) var enklere å like i begynnelsen.

Noen biter av hver er sikkert en ide. Som noen over nevnte, smørfisk er også en som de fleste liker. Og tempura maki.

Namnam, har sååååååå lyst på sushi nå!

Skrevet

Leste bare litt lengere opp at det var en som spiste ris og fisk, og trodde da at man tok ut sjøgresset:)

Jeg har spist det en gang før og syns det var helt ok. Har hørt at man må spise det noen ganger før man virkelig liker det, så vil teste det.

Syns det er så elegang å se på og så er det sunt:) Så har bare lyst til å lære meg å spise det. Og da hadde det vært gøy om jeg fikk mannen til å like det også, så kunne vi hatt det hjemme osv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...