yret Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Jeg vet det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning, men når det ikke er det? Jeg har hatt små spor av protein i urinen på de siste kontrollene. Jordmor mener det kommer av utflod, evt. en stum soppinfeksjon. Legen mener at jeg får i meg for lite væske, for mye salt og sukker. Noen som har fått oppgitt lignende (eller andre) grunner til utslag på protein?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 kan også være spor av sæd:)) jeg hadde spor av protein i urinen da jeg hadde urinveisinfeksjon. Hadde 2+ i protein da, og 4+ på lecosytter (eller hva det heter() da mente de proteinet var pga uvi. Men du hadde vel hatt utslag på det om du hadde uvi tenker jeg??
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 leucosytter mente jeg (selv om jeg fremdeles ikke er helt sikker på om det er det det heter)
Juni prinsesse Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har hatt 1+ på protein siden januar... Har hatt tett oppfølging pga det, og tatt blodtrykk og ny prøve en gang i uken. Men det har ligget stabilt og fint. Men jeg har aldri egentlig fått noen forklaring på hva annet det kan være. Nå har jeg i tillegg 3+ på Leukocytter (Hvite blodlegemer). Som oftest er det tegn på at kroppen kjemper mot en infeksjon av et eller annet slag, så da begynte de å snakke om UVI hos meg, eller sopp. Nå er jeg selvsagt behandlet for begge deler, og slår fremdeles ut i 3+, men så er ikke kroppen min helt rett skrudd sammen heller da... ;o) Fant også dette svaret fra en lege: Proteiner eller eggehvite i urinen vil si at nyrene, som har som oppgave å rense blodet og sørge for at proteinene holder seg i blodbanen, lekker litt. Denne ”;lekkasjen”; er hos deg ikke stor, 1+ er det minste utslaget av protein i urinen. Av ulike grunner vil nyrene hos gravide kunne lekke litt, det er viktig at dette kontrolleres, men 1+ på protein er ufarlig og tyder ikke på stor lekkasje. Det er ikke noe man kan gjøre selv for å unngå det. Det at du nå har urinveisinfeksjon vil ytterligere kunne påvirke prøven og gi utslag på proteiner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå