Gå til innhold

har jeg rett på noe?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Omdu ikke får jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd før permisjonen begynner vil du kun få engangsstønaden. Er usikker på om du har krav på dagpenger, det må du høre med nav om.. Om du har krav på det (stilles bl.a krav til inntekt, man må være reell søker og det innebærer at du må ha barnepass osv osv) vil du kunne få foreldrepenger basert på dagpengene dine. Det aller beste for deg er selvsagt å finne deg en jobb - en hvilken som helst jobb - snarest mulig!! Lykke til!

jeg får ikke tid og jobbe 6 måneder før jeg måtte gått ut i perm :S barnehagen til sønnen min er stengt hele juli og da kan jeg ikke beg og jobbe før august og har termin i januar så det går akkurat ikke :S

så jeg kan få foreldrepenger av dagpengene vis jeg har krav på det? må jeg ha fått dagpenger 1 halvt år da?

Jeg ville ha begynt i jobb i august hvis det var mulig. Da tjener du til slutt mer i foreldrepenger enn hvis du har vært arbeidsledig HELE tiden.

I klartekst vil du kunne jobbe 5 mnd før permtiden inntrer og da regnes det de 6 beste mnd før permisjonen inntrer, dvs: 5 mnd ,med arbeidsinntekt som grunnlag og 1 mnd ca med arb.ledigentrygd eller hva du noe enn har. Ellers vil det bli arbeidledigentrygd som danner grunnlag for dine fødselspenger. SÅ: ut i arbeid! :-)

Jeg er omtrent i samme situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...