Juni prinsesse Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Noen som har vært borti det?? Hvordan oppdaget dere det?? Jeg har ligget i faresonen ganske lenge. Var hos legen i går, med utslag på urin, og sykt hovne bein, men med normalt blodtrykk. Hun ville egentlig sette meg opp på ny time i morgen, men lot være, da jeg likevel har time hos jordmor. Hvor dårlig må jeg være i dag for å ta kontakt?? Beina er verre enn noensinne, og jeg er så forferdelig kvalm og uvel, tung i hodet... Men det kan også bare være fordi jeg ikke sover for tiden, har ikke fått mer enn 4-5 timer søvn pr natt siste uken, og jeg kjenner jeg er sliten. Har selvfølgelig ikke bil i dag, så skal jeg til legen, så må jeg ringe samboer og få han til å hente meg. Synes det blir så mye mas... Jeg er ikke av den masete typen, og venter som oftest til jeg MÅ. Men nå synes jeg det er litt ekkelt og, for nå går det jo ikke bare utover meg. Æsj...
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Dette kan komme ganske akutt, men vanligvis kommer det over noen uker eller i det minste dager. Hadde med min eldste, og da var jeg til kontrol på en torsdag mener jeg det var. Hadde 3++ i ødem (sykt hoven, fikk ikke en gang på meg mannen sine sko, de er 4 nummer for store...), menBT var innenfor normalen og urinprøven grei. På søndagen ruslet vi en tur og på mandagen hadde jeg pannehodepine og var uvel. Dro på legevakten som fant proteiner i urinen og målte BT på 160/120 mener jeg det var, ble umiddelbart innlagt på sykehuset og fødselen ble igang satt et ar dager senere på terminagen. Jeg har også opplevd å ha trykkende pannehodepine, mye ødem, vært svimmel og uvel uten at det har vært noe galt, så er ikke alltid lett å sortere ut. Dersom det er i pannen hodepinen sitter, det flimrer foran øynene osv så kan du jo gjerne ta en sjekk, men om du skal til JM i dag (?) så holder jo det lenge. Du får ha lykke til :-)
Gjest thricane Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 skjønner dilemmaet ditt godt, ikke alltid så lett å vite om man skal ta seg bryet, eller om man har det best hjemme.. slik jeg ser det, ut i fra egen erfaring, blir du verre, bør du kontakte legen eller jordmor. hvis formen din i dag er verre enn i går, mer vondt i hodet, kvalme osv, så sjekk det. heller en gang for mye enn en for lite, spesielt for deg som ligger i faresonen. alltid lettere å si dette til andre enn å høre på det selv:)
Kinemor85 Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Syns du skal ringe enten legen din eller sykehuset jeg. Oxo får de avgjøre. Det hadde jeg iallefall gjort. Det er som du sier ikke snakk om kun deg selv vettu
Juni prinsesse Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2009 Jeg ville jo svart det samme hvis noen hadde spurt meg - bedre en gang for mye, enn en gang for lite! Huff... Synes jeg har sprunget til lege og sykehus hele svangerskapet med ting som egentlig ikke er noe, men som kunne ha vært noe... Denne kroppen min er så merkelig skrudd sammen, så jeg ender alltid opp med de "feile" symptomene. Og nå må jeg ned til legen igjen med ny urinprøve, fordi de ikke finner ut hvorfor jeg har slått ut med 3+ på Leukocytter i tre uker (er behandlet for både UVI og sopp), jeg fikk beskjed av legen om å ta kontakt med føden, fordi jeg har en utflod hun ikke kan forklare. Og nå dette - igjen... Men Trulte danser nå rundt i magen min, så det føles litt godt. Tror jeg ringer føden senere i dag når sambo kommer hjem, og må jeg dit så kan de ta blodtrykk. Må jeg ikke så skal jeg jo levere ny urinprøve i morgen, og til jordmor. Hodeverken min sitter over ørene, ikke i pannen heldigvis. Og jeg lurer litt på om kvalmen hadde noe med stress å gjøre, da det ikke er så ille nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå