Gå til innhold

Dere som i starten av 3. trimester (uke 29-32 sånn ca)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken vei pleier babyen deres å ligge? Spesielt dere som er fleregangsfødene.

Her ligger vesla med stumpen ned nå og har gjort det store deler av svangerskapet, hun har lagt med hode ned i noen dager her og der, på det meste i nesten en uke i strekk (omtrent hele uke 29), men nå sitter hun der igjen. Må innrømme at jeg håper hun snart tar tl fornuft og snur seg rett vei, er så ubehagelig med bevegelser og sånt helt nede i magen :-/

Videoannonse
Annonse
Gjest 5 andre
Skrevet

De 2 første mine la seg med hodet ned før uke 30 og ut sv.skapet.

Snuppa her ligger i tverrleie, men med hodet nedover. Er 32+2

De fleste tar vel til vett og snur seg, og vesla di har jo litt tid på å bestemme seg :)

Skrevet

Han ligger med hodet ned, og har gjort det en stund (er nr. to).

32+3.

Skrevet

Jada, det hater ikke, og jeg er ikke stresset sånn sett heller, men det er så ubehagelig når hun bevger på føttene sine heltnede i magen! ;-)

Skrevet

Barn nr 1 lå med hodet ned fra uke 28.

Denne babyen har ligget i tverrleie siste 4-5 ukene. Heldigvis er hodet mer nedover enn rumpa, så jeg håper på det beste. Er 32+4.

Skrevet

min satt helt hele svangerskapet egentlig, snudde seg rett vei i uke 36 ca. Syntes det egentlig var litt koselig å kose med hodet hans jeg da:) (kule midt på magen) og så slapp jeg jo unna harde spark osv i ribbeina:)

men ble litt stressa siste tiden før han tok til fornuft, og jeg begynte å forberede meg på ks ( for han var estimert til å bli ca 4.5kg til termin, ikke lyst å føde så stor baby feil vei)

men, han ligger med hodet ned nå:)

håper jenta di snur seg snart da, og blir liggende rett vei:)

Skrevet

Hei Alva! :-)

Her ligger flytter babyen seg hele tiden, sist jeg var på kontroll lå den i tverrleie sa jordmor!

Men jeg kjenner den flytter på seg flere ganger om dagen, og tror at favorittstillingen er med hodet opp eller ned og at den ligger mest på høyre side!

Håper st den snart finner ut at den skal legge seg med hodt ned, da dei andre barna har pleid å gjøre det fra uke 30 - 32!

Får noen ganger skikkelige dunk som kjennes ut som strålinger ned i underlivet jeg også når babyen sparker ned!

Og når den ligger i tverrleie så presser den noen ganger så hardt mot livmorveggen så det kjennes ut som brennende svie som kan vare i opptil flere minutter!

Veldig ubehagelig!

Skrevet

Hei.

Nå er jeg bare førstegangs, men lille junior har lagt seg med hodet ned for en ukes tid siden ca.

Er 29+0 i dag.

Han kan jo selvfølgelig ombestemme seg flere ganger og turne rundt før hodet fester seg

Skrevet

Hodet ned. Er veldig fornøyd med det. Bedre at de sparker opp enn ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...