Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaring med å bli gravid etter hormonspiral? I brosjyrene/legene sier man kan bli gravid når man har tat den ut, men jeg tenker at menstuasjonssyklus bør komme igang, at det kan være lit kluss i starten, som med p-piller? Jeg har to barn fra før, er veldig fornøyd med å ha spiral som prevensjon nå, men lurer litt på hvordan man bør planlegge nr. 3...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble gravid på første forsøk med junior, etter mange år med p-piller..

Ble også gravid på første forsøk etter hormonspiral nå..

Skrevet

Jeg brukte 6 måneder før spiren satt. Jeg hadde uregelmessige sykluser de tre første månedene etter at jeg tok ut spiralen så jeg tror kroppen min trengte litt tid på å komme i rytme, men dette er nok forskjellig fra person til person.

Jeg har hørt at det er fint mulig å bli gravid rett etter at en tar ut spiralen, men hormonspiral gjør slimhinnene tynnere og det kan derfor være vanskeligere for spiren å feste seg. Slimhinnene blir tykkere etter vært, da.

Lykke til:)

Skrevet

Hei hei : )

Jeg skulle ha nr 3 og hadde hormonspiral. Vi prøvde i tre måneder før jeg ble gravid. Da regna jeg ikke ut når jeg hadde eggløsning og sånn før de siste to månedene. Jeg mista i 6. uke, men det hadde nok ikke noe med spiralen å gjøre. Men det kan gå fort i hvertfall : ) Så nå prøver vi igjen og krysser fingrene : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...