klmw<3 Skrevet 26. mai 2009 #1 Del Skrevet 26. mai 2009 Er det flere her inne som sliter med dette.. skal på ny kontroll på fredag og gruer meg litt for hvordan dette utvikler seg videre... Noen som evt. har lyst til å dele erfaringer ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140166728-mye-fostervann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyboeren med to små <3 Skrevet 27. mai 2009 #2 Del Skrevet 27. mai 2009 hadde det sist jeg var gravid, enorme mengder fostervann.. hehe.. vet ikke hvordan erfaringer du er ute etter, men kan fortelle hvordan det var hos meg.. det jeg opplevde var jo at det var mye "spreng", og at det var veldig plagsomt at folk alltid kommenterte størrelsen min og ble overrasket når jeg sa hvor lenge jeg hadde igjen. fødte også 4 uker for tidlig, modnet mye uten å merke noe til det, og det ble oppdaget på en kontroll jeg var på at jeg hadde 2-3 cm åpning og en diger vannpose som hang ut, når jeg bare hadde kjent litt mensmurringer fra morgenen av. ca 12 timer senere gikk vannet, ganske sånn som man ser på film, kom en stooor dam. under fødselen tok de vannet to ganger til fordi riene ikke fikk ordentlig tak pga alt vannet. sistgangen måtte de dytte ungen et stykke inn igjen for å få tømt ordentlig, og det var mildt sagt jævlig...! i tillegg oversvømte jeg halve fødestua, og det rant fostervann ut på gangen. hadde 3-5 liter fostervann, normal mengde er 0,8-1 liter... men sånn ellers i svangerskapet merket jeg ikke noe særlig til det, de hadde faktisk ikke mistanke om at jeg hadde mye fostervann før de to siste kontrollene jeg var på, da begynte de å ane det. men ble ikke bekreftet før under fødselen, siden kontrollen jeg var på når de oppdaget at det var i gang var for å sjekke det opp. . men det kan hende det ikke begynte å bli såpass store mengder før det siden jenta mi var syk inni magen. og siden de vet om dette nå hos deg, regner jeg med de følger deg godt opp. vet noen må "tappes" for litt fostervann, ved å stikke en kanyle inn i magen og dra ut litt, men om dette blir aktuelt for deg, vet jeg jo ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140166728-mye-fostervann/#findComment-140169329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå