Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i går og har lagt på meg ca 8.5 kilo, og er i uke 30!

Gikk vel ikke opp mer en 8 - 9 kilo i hvert av dei siste 3 svangerskapene mine, så da blir det vel mye mer denne gangen! :-(

Men la på meg 17 kilo og hadde da myye vann i kroppen i første svangerskap, håper jeg slipper det denne gangen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da eg var på kontroll sist. uke 28, hadde eg lagt på meg 8 kg... I forrige sv.skap la eg på meg nesten 20 kg (fødte i uke 36), så denne gangen er eg storfornøyd på at eg ikkje har lagt på seg så mye...

Skrevet

13 kilo opp er 35+3 i dag :D

Skrevet

32+1 og 9 kg i pluss. Det er vel helt standard er det ikke da?

:)

Skrevet

36+2 og opp 8-9kg.

Ikke lagt på meg noe siden uke 27.

Skrevet

34+3 og opp 8,5kg.

Skrevet

Jeg blir helt deprimert av å lese dette! Har lagt på meg 20 (!!!!!) kilo jeg!!! fra 59 til 79!!!!!! Nå er jeg heldigvis lang, så jeg ser ikke ut som en ball, men hadde aldri trodd jeg skulle legge på meg så mye. Har en del vann da, det skal sies. Er 37 + 4.

Skrevet

Jeg veide 47 og nå veier jeg 66!! uvant å være god og rund ja men det føles bra:) alltid vært så tynn så det er deilig med litt ekstra flesk på kroppen! :) er i uke 36 nå! også ganske fødeklar!!

Skrevet

Fem kilo opp. I uke 33 nå. Men hadde litt høy BMI fra før så det er i følge normalen :) Håper kiloene holder seg unna når tulla er ute også.

Skrevet

jeg er idag i uke 30..Har IKKEgått opp ett gram enda.............. Det gjorde jeg med go guttn . i uke 30 den gangen var det 12 kg..

Så det føles lettere denne gangen.

Var på UL igår babyen legger på seg normalt og har normal vekst sånn som det skal være i uke 30.. Håper jeg ikke går opp så altfor mye:)

Skrevet

La på meg 35kg med førstemann.La på meg fint lite frem til mnd 6 og da pekte pilen oppover.Gikk så og si sykmeldt hele svangerskapet og da ble det ofte sene kvelder og jeg hadde et enormt godteri behov.

Hadde utrolig mye vann i kroppen,var så vidt jeg fikk på meg crocsskoene mine.

Når lille gutt var ut var jeg mye aktiv og kg raste av.

Når jeg endelig hadde gått ned alle kg ble jeg gravid igjen,hurra =)

Er nå i uke 35 og har lagt på meg 23kg og har igjen 5 1/2 uke.

Vekt er veldig individuelt.

Tror ikke man skal bekymre seg så mye for vekta og heller ta det som det kommer.

Så lenge man er frisk og rask og nurket vokser i magen så er det som teller =)

Skrevet

Jeg har gått opp litt mer enn 30kg :( Har veldig masse vann i kroppen da, men vet at mange av kiloene er sjokolade-kilo :/

Skrevet

Veronica: Kan jeg spørre hvor lang tid det tok deg å gå ned alle kiloene? Og om du gjorde noe spesielt, eller var det mest vann som rant av?

Skrevet

Opp 7 kg og 4 uker igjen til termin. Ikke er jeg verken undervektig eller overvektig fra før, så sier meg storfornøyd så langt:-)

Skrevet

startet paa 58kg og veier naa 56,7. har tre uker til termin. Syntes det er litt ekkelt aa bare se kroppen forsvinne og magen vokse. Har ikke noe mer igjen liksom...

Skrevet

Gått opp mellom 5-6 kg. Er 29+3 idag!

Skrevet

Har gått opp ca 6 kg. Er 37-4 i dag.

Fornyd med den jeg:) Har noen ekstrakilo fra før, så kanskje jeg klarer å gå ned litt:)

Skrevet

5 dager på overtid, og gått opp tilsammen 13 kg

Skrevet

Jeg er 38+5 i dag og har gått opp 10 kg, så det er jeg veldig fornøyd med. Sist gikk jeg opp 21 kilo, men da hadde jeg en del vann i kroppen på slutten og gikk to uker over termin. Veldig deilig at jeg har gått opp såpass mye mindre denne gangen, så er det mindre å få av igjen. Hadde noen kilo igjen før jeg ble gravid denne gangen da, men har fremdeles 5 kilo tilgode mot det jeg veide før jeg fødte sist. Håper det blir enklere å fa av denne gangen. Forrige gang var det vanskelig å gå ned igjen synes jeg.

Skrevet

Er nå 36 + 6 og gått opp 6 -7 kg. Er veldig fornøyd med d, siden jeg gikk opp over 20 kg med førstemann.

Skrevet

er 32+5 idag og gått opp 3,5kg.stor fornøyd m det.gikk opp 8kg i forrige svangerskap:)

Skrevet

KUN 35kg. føder i morgen. siste 10 kg har kommet på de siste 4 ukene

Skrevet

11 kg og er i uke 30. Har 2 i ødem da, så det er nok en del vann i kroppen.

For min de er jo dette nesten lite, hehe... Lagt på meg totalt 27 kg, 21 kg og 32 kg med de andre tre, og med begge de første var jeg nede igjen i normalvekt etter kun 1,5 uke og 4 uker. Med nr 3 var nok 10 av kiloene selvforskylt av alt for mye "må bare unne meg..." mentalitet og erfaring med å gå fort ned etter de to andre, så 22 kg rant fort av, men de siste 10 måtte jobbes av. Denne gangen er jeg mye mer bevisst hva ejg spiser for å si det slik ;-)

8,5 kg i uke 30 er jo helt normalt og flott det, slett ikke mye! Faktisk så bør man gå opp ca 10-12 kg i et svangerskap hvor man IKKE har noe særlig med vann i kroppen, så de som legger på seg mindre enn dette, har gått ned i egenvekt underveis, og det er faktisk ikke bare sundt det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...