Gjest Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har kun gått til min fastlege på svangerskapskontroll ( bortsett fra ordinær UL) og er nå 32 uker på vei. Jeg er nysgjerrig på hvordan babyen ligger osv...men når jeg er på kontroller måler han magen min, sjekker urin, blodprosent og vekten min....må jeg be om at ting ska bli gjort?? Jeg vet jo ikke alt som kan sjekkes, men leser stadig om stripping og at dere vet hvordan babyen ligger....Jeg vet ingenting..hun beveger seg mye og er veldig aktiv og sparker og hikker i vei.... skal på ny kontroll på fredag. er det for tidlig å bli strippet?
JenteOgGutterMamma! Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Hei! :-) Ja, det er altfor tidlig å bli strippet!!! Du må nok vente til du nærmer deg termin, iallefall til uke 39, og da må livmorhalsen ha begynt å modnes, ellers er det ingen vits i å strippes! Tror helst ikke at fatleger gir seg ut på slike ting, men ei jordmor kan nok gjøre det, ellers så blir det ofte gjort om du er på overtidskontoll på sykehuset! Er selv i uke 30 nå og skjønner du begynner å lengte etter babyen, men det er nok slik at som oftest så er fødselen fra uke 38 - 41 så du må nok belage deg på å gå noen uker til! Klem! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå