MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Har malt mandlene og blandet i melisen, og så kommer eg på at eg skulle ha skoldet mandlene først... Går det fortsatt bra å lage marsipan av det?
sitrus76 Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Det blir en grovere marsipan, da. Men tror det går fint med tanke på konsistens og sånn. Husk å male mandel og melis sammen også, det blir best. Når jeg var jentunge, laget jeg alltid marsipan med litt skålda og mandler med skall. Ble bra det:) Spørs jo litt hva du skal bruke den til, da...
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2009 Har malt mandlene sammen med melisen ja;) Var meningen eg skulle bruke den på marsipankake, men blir vel ikke godt med grov marsipan.... (spiser det ikke selv så syns ikke noe om det uannsett )
sitrus76 Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Ville nok ikke brukt den til marsipanlokk....Synd da,kjedlig å måtte lage på nytt:( Finnes ferdige marsipanlokk også, men blir jo litt dyrere...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Jeg liker heller ikke marsipan, så jeg lager falsk marsipan! Den smaker nyyyyyyydelig! :-D Kan brukes som lokk men da må du våre forsiktig og bruke mer indisk tragant... Oppskriften er for eksempel: 2 dl fløte 2 dl mel Kok opp fløten og rør inn melet. La dette avkjøles. Kna inn melis (er ikke sikker på mengden, men ca 1 1/2 pakke, tror jeg) ca 1/2 ts indisk tragant (bruk litt mer om marsipanen er til lokk) smak til med mandelessens Denne marsipanen kan jeg spise meg kvalm på! hehe Lager det kun til jul og påske... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå