MrsReaff Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 hva kan jeg gjøre?? har jo hørt at man ikke skal ta diverse legemidler pga det kan føre til en vanskelig fødsel. ingenting hjelper. drikker masse vann og har til og med prøvd svisker.. hvorfor måtte jeg få dette nå da? kan jeg bare håpe på at det er et fødselstegn på lik linje med diare?
sn@rt2barns-mor Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Uff, det er så plagsomt! det som virker på meg: Drikk MYE (litervis i løpet av dagen) vann. ta linfrø - selges i matbutikken. spis yoghurt, grovt brød, frukt, grønnsaker. I værste fall kan du bruke microlax, det er trygt under svangerskap - da løsner det HELT sikkert...;o) selges på apotek. les bruksanvisning. LYKKE TIL:o)
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Jeg er 36 uker på vei (andregangs) og sliter med akkurat det samme, jeg drikke også flere liter vann om dagen. Tror det har med det å gjøre at babyen presser litt på tarmsystemet og at tarmsystemet går mye tregere enn vanlig. Vet ikke hva som hjelper, men lykke til
meg & to små vampyrer Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Du er jo heldig som ikke har fått det før nå Noen tips som kan hjelpe: -masse vann -fiber + masse vann -kaffe -druer -svisker + masse vann -rosiner + masse vann -fysisk aktivitet -lactulose -linfrø -biola og slike ting
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Kommer helt an på hvor mye vann som er mye for deg da..tre liter rent vann om dagen..da skal jeg love deg du ikke blir forstoppet! Og spise youghurt og fiberrike ting..fiberrike ting blir jo som en propp uten mye vann men omvendt med mye vann;)
Artica Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Kjøp biola, utrolig bra for å regulere magen når den både er forstoppet og ved diare. I biolaen har du bioafidofulus bakterier. Det er de gode tarmbakteriene som gjør det til at tarmsystemet fungerer. Du kan også kjøpe bioafidofulus på helsekost, er da i kapsler. Jeg drikker et glass med biola hver dag, og har etter det fått regelmessig avføring. Tidligere var jeg også delvis forstoppet.
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Var skikkelig forstoppet på slutten sist gang og begynte med Idoform (finnes på apoteket). Litt dyre å kjøpe inn men for men del var det helt klart verdt det. Det hjelpte meg i massevis. Har kjøpt inn det allerede for å slippe å slite med det igjen. Det er helt forferdelig å være forstoppet når man er så `stoppet` fra før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå