Gå til innhold

Spørsmål om flasketilvenning og pumping.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 2 mnd og jeg fullammer. Har kjøpt med pumpe og tenkte å begynne å lagre litt for å ha i fryseren i tilfelle behovet skulle oppstå. Jeg pumper nå etter gutten min har spist, siden jeg ikke har noe særlig overskudd enda. Morsmelken jeg får ut setter jeg i kjøleskapet. Er det da greit å fylle på etterhvert/blande det som jeg pumper ut på samme beholder i løpet av dagen, og fryse ned "dagens" mm?

Når og hvordan anbefales det å begynne med tilvenning av flaske? Er så redd for at han skal avise puppen dersom vi introduserer flaske. Kan det være smart å kun gi vann på flaske kanskje en gang i uka, og bare pupp ellers?

Råd og tips mottas med takk!

Hilsen førstegangs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammehjelpen anbefaler at man fryser med det samme. Har sakset dette fra www.ammehjelpen.no:

"Morsmelk som skal fryses settes i fryseren med en gang. Det går fint å helle melken rett over i en emballasje som inneholder frossen melk. Mengden allerede frossen melk bør være større enn mengden som nettopp er utpumpet, ellers er det risiko for at den tiner."

Flasketilvenning har jeg ikke så mye erfaring med. Her har det vært bare pupp på første og bare flaske på andre :-) Men det anbefales vel å bruke smokk med små hull slik at det de må jobbe litt for å få noe ut, slik at puppen er det enkleste....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...