Gå til innhold

Hvor lang tid?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tok det før dere fikk time på sykehuset?

Er ganske frustrert nå, fant ut at jeg skulle ta en abort forige mandag. Ringte fastlegen og fikk ikke time før i dag, og han var så treig og rakk ikke ta gu eller noen ting(han sa han måtte det for å finne ut av hvor langt jeg var på vei :s )og da fikk jeg ikke time før neste onsdag igjen og først da kunne han sende papirene videre til ahus! Syns dette er litt lenge å vente, er allerede ca 7 uker på vei og frykter at jeg ikke får tatt aborten før jeg er ca 9 uker. Syns det er ganske dårlig gjort av han å drøye tiden sånn, men skjønner selvfølgelig at de har mye å gjøre. Men en GU tar tross alt bare 5 min!!! ARG......

Noen som vet om jeg kan ringe rett til sykehuset å prate med de?

Fortsetter under...

Jeg tok kontakt med ullevål direkte når jeg tok abort. Det var ikke noe problem. Jeg ringte dit og bestilte time på telefonen. Fikk først en time for undersøkelse (en fredag) og ny time for abort på mandagen. Men de hadde også ventetid. Men det var i påsken så det var kanskje litt spesielt. Det er veldig kjedelig å gå rundt og vente. Jeg måtte det og syns det var veldig vanskelig.

Ring til sykehuset og snakk med de så kanskje det går fortere.

Masse lykke til!

Heisann!

Jeg ringte selv rett til gyekologisk avd.(bor i Drammen).

Selv mener jeg huske at jeg måtte være ca 8u på vei for en medisinsk abort,og rundt 10 uker for å ta det vekk i narkose..jeg tok medisinsk-ingen komplikasjoner overhodet..

Husker jeg ble overrasket fordi jeg tenkte"jo raskere,destod bedre",men måtte altså vente til 8u.

Nå er jeg gravid igjen-og denne gangen er jeg bare lykkelig!!

Ønsker deg alt godt,klem

Uff, for en usympatisk lege du har.

Jeg ringte til legen og fikk time samme dag. Hadde med meg urinprøve, men den trengte han ikke. Han regnet ut hvor langt jeg var kommet ut fra siste mens. Han tok heller ikke gu. Det gjorde de på sykehuset.

Jeg ble henvist som hastesak siden jeg hadde hyperemesis, men dette var i påsken så det tok alikevel 1 uke før jeg fikk time på sykehuset. Legen sendte henvisningen min elekronisk, også fikk jeg med meg brevet som egentlig skulle sendes til sykehuset. Dermed slapp jeg å gå å vente på den trege postgangen. Jeg tok i stede brevet med meg når jeg hadde time på sykehuset.

Jeg ringte legekontoret mitt, sa at jeg måtte snakke med fastlegen min at det var veldig viktig! Etter mye om og men ble jeg satt over til han, hvor jeg forklarte han at jeg bare er 19 og at jeg har blitt gravid og at jeg ikke kan ha barn nå. Fikk time hos han i morgen klokken 9 og regner med at jeg blir sendt rett opp på ahus når jeg kommer til han i morgen.

Jeg reiser på ferie den 13.juni, og det informerte jeg han om.. og jeg kommer ikke hjem før den 1. august og da er det for sent.

Hei, jeg synes den fast legen din høres litt merkelig ut. Hva skal han med gu...de undersøker jo alltid på sykehuset hvor langt du er kommet med ul før du får ta abort.

Eller er det forskjellige regler/retningslinjer på forskjellige sykehus. Jepp, jeg tok kirurgisk abort i uke 6 + noen dager pga medisinsk problemstillinger anbefalte de ikke medisinsk som de eller anbefaler så tidlig. Jeg har ikke hatt noen medisinske problemer etterpå.

På de store sykehusene kan du ringe direkte dit uten å gå via fastlegen om du ønsker det, men det spørs jo hvor du bor hen. Jeg ringte direkte til Ullevål og har ikke innvolvert fast legen i det hele tatt, ba om at han ikke ble informert tom.

Lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...