stjerne-kikker<3 Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 idag tidlig når jeg stod opp og skulle gå i dusjen så stod jeg rett opp og ned så rant det bare ut av meg, ei tynn væske, blankt med litt eggehvite i liksom. det ble en liten dam på gulvet også. er ikke sikker på hva dette kan ha vært? noen andre?
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 hmm..hvor langt er du kommet?? Jeg har hatt vannavgang som start på begge mine fødsler og kjenner igjen den følelsen.. Men så har riene startet bare 20-30 minutt etter.. Jeg vill tatt en tlf til føden og hørt..
stjerne-kikker<3 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2009 jeg er 37+2 idag. er førstegangsfødende, og helt grønn på dette område. hehe.. men har ikke hatt noen rier eller noe etterpå. men den siste uka har jeg hatt masse kynnere og mensmurringer. + at jeg har på de tre siste dagene vært på do hele 4 ganger.. og det er ikke noe som er vanlig for min del. maks 2 ganger i uka liksom... men hvor mye vann skal komme liksom??
*Super*Mamman* Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Hvis det var vannet som gikk, så vil det fortsette å renne litt etter litt. ALT går ikke på en gang.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Du burde ha ringt føden for lenge siden!!! Siden du "bare" er i uke 37 er det ikke sikkert hodet har festet seg og ved vannavgang da kan resultere i at navlestrengen kommer i klem mellom hodet og bekkenet!
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 du hadde hvertfall fått kraftige rier med en gang hvis alt vannet hadde gått. Men det kan jo være fødsel på gang og at du etter hvert vil merke det renner mer og da får rier.. Er du itvil så ikke vær redd for å ring føden eller jordmora du går til,bedre å ringe ei gang for mye. Min erfaring er hvertfall at riene kommer kjapt og intenst.det var verst første fødsel for da gikk alt vannet tror jeg for hadde håndkle mellom bena hele veien til føden og det var ikke vått..
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #9 Skrevet 26. mai 2009 alle har ikke like mye fostervann.er ikke sikker du har så mye og at det var det som gikk.Så enig med de andre her....du burde ringe...for sikkerhets skyld!!
stjerne-kikker<3 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 26. mai 2009 ja får ringe og høre da.. var hos jordmor for ei uka siden og da hadde hodet festet seg... men det var kanskje to spiseskjee. men som sagt ikke helt blankt??
Lykke X 4 Skrevet 26. mai 2009 #11 Skrevet 26. mai 2009 Det er ikke alle som får rier om vannet går. Er du i tvil om vannet kan ha gått, bør du ringe føden. Hos meg lakk det litt og litt fostervann. Men det trenge rikke være sånn i ditt tilfelle. Derfor: Ring føden. Masse lykke til!
stjerne-kikker<3 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 26. mai 2009 ringte føden å de ville ha meg inn til en sjekk om dette var fostervann eller ikke.. uff er nervøs nå.. takk for svar jenter:) hadde ikke ringt hadde det ikke vært for dere..
stjerne-kikker<3 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 26. mai 2009 takk trenger det, er kjempe redd. hehe kom så brått på..
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 26. mai 2009 #15 Skrevet 26. mai 2009 Fortell oss gjerne hvordan det gikk, kompen8 :-) Lykke til videre!
kveitebolle Skrevet 26. mai 2009 #17 Skrevet 26. mai 2009 det er ikke hos alle riene kommer med en gang... med meg gikk de noen timer før jeg fikk noen små rier som jeg heller kunne sammenligne med kynnere.. jeg fødte for tre uker siden og var i uke 34, jeg var på sykehuset selfølgeli med en gang, men jeg fikk ikke beskjed om å ligge, de sa det var bra å bevege seg.. la meg ikke ned før jeg ville sove litt for å samle krefter og det var ikke før 5 timer etter vannet hadde gått..
1+1=<3 Skrevet 26. mai 2009 #18 Skrevet 26. mai 2009 Hei Kompen08, Du er vel på føden nå og får svar! Jeg vil bare si at jeg merket noe " rart" - det var rart nok til at jeg merket meg tidspunktet det skjedde, men ikke rart nok til at jeg ringte føden. Kom litt brunlig, tynn utflod. Slimpropppen var da gått for 1 dag siden. 1,5 døgn etter dette ringte jeg føden for å høre hva dette kunne være. Ble innkalt til sjekk - raskt konstantert vannavgang og 4 cm åpning og jeg var helt myk. Hodet festet seg for flere uker siden. Jeg hadde ingen rier etter vannet haddet gått, men hadde en del små rier før dette. Så man trenger ikke å ha rier rett etter vannet går. Så hos meg ble fødselen satt i gang med drypp med tanke på innfeksjonsfaren. Han ble født 39+5. Lykke til videre! Dette går så bra Klem!
meg & to små vampyrer Skrevet 26. mai 2009 #19 Skrevet 26. mai 2009 Det kan ha vært en vannblære, dvs at ikke alt vannet rant ut. Det skjedde med meg under forrige fødsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå