Gå til innhold

erfaring med mistral s??

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Mistral S?

Eller andre forslag??

Noen kriterier:

-Trinnvis nedlegging i rygg (den "gammeldagse" måten, ikke som feks Brio Go)

-Svingbare hjul forran (gjerne 4)

-Romslig bag

-VIKTIG : å kunne ha sittedelen både mot meg og fra meg...

Men er usikker på om jeg bør velge kombi eller duo.....?! Myk eller hard bag?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140163422-erfaring-med-mistral-s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugaboo Cameleon oppfyller kriteriene dine og det uten å få stryk i den siste barnevogntesten. I tillegg er ryggen lenger på Bugaboo. Men smaken er som baken - ikke alle liker designet.

Vet for øvrig ikke hva du mener med trinnvis nedlegging...

Hmm, med kravet om trinnvis regulering utelukker bugaboo og brio go, og da tror jeg mistral s kan være et godt valg for deg! Minuset er at fashion bagen til teutonia ikker er så fryktelig romslik, den er bred, men ikke så lang. Alternativt er harbagen som fungerer på samme måte som mykbagen, den er noe lengre enn fashion, men kun like bred som seteinnsatsen.

Du vurderer ikke trehjuling>?

4.hjulingene trenger ikke være mer stabile, absolutt ikke! Firehjulinbger med svingbare forhjul er også (min erfaring, hatt bugaboo, brio sing, oth, spirit s3 og easywalker) vanskelgere å stabilisere opp og ned fortauskanter, brosten og ulendt terreng.

mange gode kvaliteter til denne vognen men grunnen til at jeg solgte den etter bare 5 mnd var pga altfor harde hjul, rister som bare d! .. tung å kjøre er den også! så hadde denne vognen fått lufthjul eller tykkere luftkanalhjul hadde den vært super! anbefales ikke!

Annonse

d e klart du kan ;-)

Jeg har hatt en del vognen etterhvert, d eneste kriteriet jeg har fått fra mannen i huset er lufthjul! Vi har funnet ut at d liker vi begge best da vognene virker myye lettere å trille med lufthjul ettersom de "triller mer av seg selv" :)

Jeg byttet vogn til en simo kombi! Denne vognen er veldig god til tur vogn på asfalt - men dersom du skal bruke den på kjøpesenter og i litt ulendt terreng, samt ha den i bil blir den veldig tung! Har nå en GT safari - dette er kun sportsvogn så den passer nok for litt større barn!

Kan gi deg noen tips til valg av vogn som har hjulpet meg litt!

- duo eller kombi? dersom du bor slik at vognen ikke kan trilles inn i hjemmet ditt er kombi et godt valg da du kan lett løfte med deg bagen ut av kombivognen! En duo vogn har 2 deler - en bag og en sportsdel (man bytter når barnet vokser ut av bagen) Duovognene har ofte større plass i bagen, men ikke alltid!

- hjul: finnes også luftkanal hjul - et eksempel på en vogn som jeg har hørt mye positivt om er emmaljunga nitro city - men den har ikke lufthjul, men bedre hjul enn mistral s (de er virkelig håpløse).. også teutonia lambada har bedre hjul enn mistral s!

- vurdere andre hjul enn 4? mange trehjulinger er gode å trille - nå har d kommet en modell hos tfk som kan kan ha først bag -som man siden kan bruke til barnet er ca 1,5 år mot deg -så er neste steg sportsdel du vender fra deg! Denne er ny - koster litt men har mange fine funksjoner!

- en annen viktig del i vognvalg er å finne ut hva du vil bruke den mest til. Skal du gå inne på kjøpsenter så vel som ute er det lurt å tenke på vekt av vognen! En tung vogn uten svingbare hjul inne kan bli tung å kjøre da det krever en del kraft for å snu på vognen! Generelt sett har vi også erfart at en lett vogn er veldig kjekt å ha -ettersom barnet gjerne blir 10-12 kg i løpet av 1 året - med en tung vogn triller du gjerne på 30 kg.. + matvarer ... phu! slit!

Kunne nok skrevet i evigheter, men d skal du slippe! Husk som sagt å tenke igjennom hva den vil bli brukt mest til! Nå har vi kjøpt oth.. den er fantastisk å trille men minus for ikke vendbar sportsdel.. ettersom vognen tilfredsstiller mange andre krav valgte jeg å se bort i fra dette! :)

vogner du kan kikke på:

quinny freestyle (3hjul - sportsdel begge veier)

bebe confort hugh trek(3hjul - sportsdel begge veier)

teutonia lambada (4hjul- sportsdel begge veier)

emmaljunga nitro city (4hjul- sportsdel begge veier)

emmaljunga city cross (4hjul- sportsdel begge veier) ikke svivel hjul

tfk jogger x (3hjul - sportsdel begge veier)

masse lykke til.. husk at d ikke finnes en perfekt vogn, - d er alltid noe som trekker ned desverre!

Masse tusen takk for at du tar deg så god tid til å hjelpe meg!!

Skal se på rådene dine, så kanskje jeg finner ut av det! Men skjønner det er vanskelig å finne en perfekt vogn...

Jeg har ingen barn fra før (sambo har jente på 5), så jeg har ingen erfaring med vognvalg, derfor du er mye til hjelp!!

Men det er virkelig sant det der med å tenke på hva jeg skal bruke vogna mest til.... Det må jeg fundere litt på. Ei venninne av meg har quinny freestyle så jeg i dag.. Hun er vedlig fornøyd med den!!

Igjen; tusen takk! :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...