Lille Lus Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Har i de siste dagene hatt en del kynnere og ved dobesøk i går kveld (31+6) kunne jeg kjenne at jeg hadde ca 1 cm åpning, fikk faktisk inn fingertuppen....jeg har ikke hatt vannavgang, smerter eller antydning til slim/blod. Er det vanlig at livmorhalsen kan åpne seg så tidlig eller bør jeg kontakte lege? Noen som vet?????
Emblaa Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Jeg fikk satt inn spiral noen ganger før jeg blei gravid for første gang, og hadde da alltid litt åpen livmorhals, fikk jeg beskjed om av legen. Med førstemann hadde jeg 2 cm åpning i uke 37, så tror ikke åpning er så uvanlig.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 man kan gå med både 1-2-3 cm åpning maaange uker før fødselen,så d er nok ikke noe farlig,
Iselisom_Marie_Sondre Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 jeg fikk 1 cm åpning fra uke 32 med nr1. og fikk da 1 cm åponing i uka ca.. i uke 36+5 ble jeg lagt inn med 5 cm. og da var fødselen i gang. ring evt jordmor eller føden og få dem til og sjekke deg.
missmulatto Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Kjære deg. Kan ikke dy meg!!!! Du kan nok ta det helt med ro. Å kjenne at du har 1 cm åpning selv er nok helt umulig, om du da ikke har 20 cm fingre. Det du kjenner er nok ikke livmorhalsen, men introitus/skjedegangen. Å vite hva man skal kjenne etter der nede ved vaginalundersøkelse er ikke lett, selv for trente fingre. Jeg jobber som jordmor, så vet hva jeg prater om. Ønsker deg lykke til, uten for mye form for bekymring.
Lille Lus Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2009 Og kjære vene, sier nå jeg, for jeg kan heller ikke dy meg!!!! Var hos legen i dag og fikk det bekreftet at jeg har 1 cm åpning fra utsiden....så da har du lært noe nytt i dag også, frøken jordmor - Ja, det går faktisk an å kjenne cervix selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå