Gå til innhold

Veeeldig urolig søvn etter krabbestart, bare en fase..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går snart på veggen av trøtthet, etter å ha vært oppe 10-20 ggr pr natt siste 2 ukene. Før det sov hun godt fra ca 19:30-04/05, men siste tiden har hun våknet ca hver halvtime fra midnatt og alle gangene har hun ligget på magen og kommer seg ikke tilbake selv.

Hun er ekstremt aktiv på dagen,krabber rundt i hele leiligheten, og det tar hun tydeligvis med seg på natta og... Noen tips???

I tillegg har hun begynt å kreve mer mat på natta til tross for stadig mer fast føde, burde det ikke vært omvendt da? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Det går over : )

Har en på snart 10 mnd. Har skjedd mye på 1 uke. Hun krabber, setter seg opp selv, reiser seg. Sover veldig urolig om natten.

Husker sønnen min var sånn også. Hver gang det skjedde noe nytt i utviklingen så sov han dårlig.

Jenta her liker å ligge på magen, så hun snur seg over på magen hver natt.

Sønnen min hatet det og sleit med å snu seg tilbake når han var i "ørska" så måtte inn å snu han x-antall ganger. Men, det går over : )

Skrevet

Regnet jo egentlig med det, men godt å høre likevel :)

Skrevet

Så gøy at hun krabber allerede=) Hvor gammel er hun nå forresten? Det er veldig vanlig at søvnen forstyrres ved store milepæler i barnas utvikling, og det kalles søvnregresjon. Så nå har du et fancy ord å sette på det ihvertfall, om det skulle kunne hjelpe litt på;)

(kan det forresten stemme at jeg så deg på tur med vogn og mann her om dagen? Syntes plutselig jeg så deg oppe ved Nydalen, men mulig at jeg tok feil hehe!)

Skrevet

Hun er straks 7mnd, begynte å krabbe for 2 uker siden og nå er hun "overalt".. Veldig gøy på dagtid, ikke fullt så gøy på natta :) Det morsomme er jo at hun tydeligvis ikke lider noe nød av denne søvnregresjonen (;-) men er like blid og fornøyd, jeg derimot er helt amøbe for tiden :)

Det kan nok veldig godt stemme, bor jo oppe her og er ofte ute på tur, hvertfall med vogn... :)

Skrevet

Så moro! Tidlig ute hun da=) Her krabbes det ikke, men hun ruller seg rundt bortover på gulvet i en rasende fart, så det må passes på konstant for det.. Alle planter er flyttet opp fra gulvhøyde, og hylla under stuebordet blir stadig "ryddet" av vesle flisa mi;) Artig når de begynner å bevege seg litt mer ja, men skjønner at det er pes om natta.. Går nok snart over skal du se=)

Annonse

Skrevet

Her er også alle planter flyttet opp fra gulvet, etter at jeg fant henne med begge hender fulle av jord her om dagen :P Og hylla under stuebordet, dvd-samlingen osv blir stadig vekk "ryddet" i. Må virkelig passe på hva jeg legger der nå.. tillegg har hun oppdaget kjøkkenskuffene så mye nytt som skjer på en gang :)

Blir en helt ny verden for disse små når de kommer seg litt rundt og ikke bare trenger å ligge på en kjedelig matte :)

Skrevet

Akkurat som å lese om oss :) Snuppa (på 8 mndr) har også begynt å krype, og er utrolig aktiv på dagtid. Den siste uka har hun sovet veldig urolig. Snur og vender på seg i alle retninger, og våkner av det. Det merkeligste er at det virker som om hun har veldig lyst til å sove på magen, men hun finner liksom ikke rette stillingen når hun først snur seg. Og når hun da først er våken, så er det turnoppvisning i senga før hun klarer å falle til ro og sovne igjen. Så det blir veldig oppstykket søvn på oss for tiden, etter mange måneder med en veldig flink og sovende baby på nattestid. Men jeg har faktisk klart å kutte nattflaska til tross for at hun er veldig urolig.

Godt å høre at det er en fase som går over. Det er veldig slitsomt akkurat nå...

Skrevet

jeg gav kapitulerte til slutt da min gutt begynte med å turne i sengen og ikke sove. gikk til barnashus og kjøpte babysafe, noe jeg på forhånd hadde sverget at jeg aldri skulle gjøre...hehe Nå sover han godt når han skla sove, og er aktiv når han er oppe av sengen:) min gutt var ekstrem, reiste seg opp i sengen og fikk IKKE sove, bare gråt og hylte i over en time i strekk. Men, det oprdnet seg som sagt med en babysafe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...