wirre;o) Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Og hva tar jeg på etterpå for å holde dem unna?
lillefot Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Salmiakk eller klorin. Du kan kjøpe et eller annet som kattene hater lukta av i dyrebutikken tror jeg, eller om det var et annet sted. Ellers hater de appelsinskall. Har gått ut mange ganger og smurt nederste delen av døra og trappa med appelsinskall. Lukter godt for oss og kattene skyr det.
PopUp Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Ikke salmiakk!! Er amoniakk i det, samme som i kattepiss! Tiltrekker seg kattene igjen! Eddik...
camilla^ Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Vask med vanlig såpevann, IKKE salmiakk eller klorin, da lukter det bare værre. Men strø masse pepper på, det skal fjerne lukta. Mamma helte bare masse pepper ute på hverandaen da det luktet kattetiss der, og det forsvant etter en dag. Pepper skal holde katter unna. Den ene katta mi holder seg langt unna pepper, mens den andre bare nyser litt og går vidre. selv om jeg strør det over den.
Maribella Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Jeg hadde en gang katte-piss lukt i sofan min...Det stinket og ingenting hjalp. Leste i en kjerringråd bok at d hjalp med eddik. Etter jeg vasket sofan med eddik blei lukta helt borte:)
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 jeg jobba på bensinstasjon for noen år siden og der solgte vi en liten flaske med noe greier som taxisjåførene brukte å få vekk spylukt i taxi med,og det skal visst ta kattetisslukt også fikk jeg høre da....hva det heter husker jeg dessverre ikke
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Sitron på flaske har jeg hørt. Etterpå legger du en stråle med sitron rundt området du vil at katta skal ligge unna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå