Gå til innhold

Abstinenser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyker...

Prøver og prøver og slutte og røyke.

Har lest "endelig ikke røyker" 3 ganger, men har bare klart og la være og røyke i 2 døgn før jeg ikke har klart å la være lenger.

Det som står i boka er at man ikke får abstinenser av å slutte å røyke, for man våkner jo ikke opp om natten av røyksug og abstinenser. Man klarer seg helt fint hele natten uten sigg.

Det er noen som prøver og gi meg MAX dårlig samvittighet ved å fortelle meg historier om babyer som blir født med abstinenser fordi moren har røyka hele svangerskapet. Men så begynte jeg og tenke på det som står i "endelig ikke røyker" da..

Er det noen som har sett/hørt om babyer som blir født med abstinenser?

Jeg skriver ikke dette for å finne en god unskyldning.

Skriver det fordi jeg er sikklig REDD! jeg vil jo ikke skade bebissen min!!

Da er det bare og holde fast øra, regner med at jeg får så øra flaggrer nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke at barna fødes med abstinenser. Jeg har født to barn, røyket meg gjennom begge svangerskap - dog ved å kutte til et mildere merke og reduserte fra 20 til 5 - men de er da sunne og friske. Ikke har jeg sett at de har hatt annen adferd enn de andre i barselgruppen som var røykfrie. Nå er jeg i svangerskap nr 3 - jordmor fikk bare klar beskjed av meg om at det maset om å kutte ut kunne hun gi seg med først som sist - jeg røyker nå HVIT KENT mot Prince tidligere, og som jeg sier så tror jeg at mine 5-6 røyk om dagen skader mindre enn det psykiske stresset jeg opplever ved å slutte. Psykisk stress er visst faktisk mer skadelig ovenfor det ufødte barn enn de 5 røykene. I tillegg ved å bytte til dette merket, så tilsvarer 5 sånne 2 prince om dagen. Så ta din røyk, bare begrens inntaket, og husk gjerne å ha litt mat i magen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...