dona Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Hei, jeg har termin 8.juni og har fått tilbud om å besøke foreldre i Danmark i en uke fra ca 6.juli. Har veldig lyst men må se ann hvordan fødselen går og at amming er kommet i gang. Vurderer å ta båten ned slik at vi kan slappe av på lugaren. På hytta får vi eget rom og det er vaskemaskin der. Dette er mitt første barn så jeg vet ikke hva jeg går til. Er det noen som har noen erfaringer med å reise med veldig små?
wowo Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Hei. Jeg har ikke erfaring. Har termin den 30 mai og skal reise nordover med fly den 25 juni, skal først i bryllup og så videre til mine foreldre. Har tenkt at dersom jeg ikke går så lenge over termin, tror jeg det kommer til å gå bra og i værste fall får jeg bare avlyse om det ikke går! De fleste jeg har hørt med sier at man ofte begynner å komme seg 14 dager etter fødsel og å reise med de når de er små er ofte enklere enn når de begynner å bli større!
majsen81 Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Vi har også bestilt reise til somemren, men vi tenker at hvis det blir vanskelig eller barnet vårt får kolikk eller lignende så avbestiller vi bare. Man får jo legeerklæring hvis man ikke er i stad til å dra alikevel..
♣ Christiane ♣ Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Bare vær obs på at mange flyselskap ikke tar helt nyfødte barn med på flyvninger, hørt at det er flere som operer med 6 ukers grense etter fødsel.
Gjest Moave Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Vi reiste hjem til mine foreldre da vår eldste var 17 dager. Reiste med fly, og det gikk helt fint. Så lenge det er til foreldrene dine, og du vet at du kommer til å slappe av med å være der, ville jeg ikke vært bekymret for å ta turen. Det blir sikkert godt for deg å være der. Selve reisen med båt kan jo bli lang hvis barnet gråter mye og sånn, men min erfaring med fly er at det er utrolig søvndyssende for barn, på grunn av lyden og bevegelsene. Vil tro at båt fungerer på samme måten. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå