Gå til innhold

Jenter (små) som har kort hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett vennepar som har en jente på 6 med ufrivillig kort hår. Det er kanskje 5-6 cm og har nesten aldri vært klippet, bare stusset for å holde det jevnt.

Tror dere at det hadde vokst fortere og blitt tykt hvis det hadde blitt klippet helt ned når hun var liten?

Nå har de ikke hjerte til å gjøre det, da hun allerede ser ut som en gutt....

Hva tenker dere når dere ser en jente med kort hår?

Fortsetter under...

Skrevet

Tenker ikke noe over det. Går vel an å ha en frisyre selv om det er kort, elelr en hårspenne og to. Om håret ikke vokser så vokser det vel ikke mer om det klippes?

Skrevet

Jenta mi har kort hår. Får bare en liten tut i hestehale..hehe.. men det har alltid vært sånn. Har klippet henne jevnt og trutt når håret har blitt pistrete i tuppene. Håper at hun får litt tjukkere hår etterhvert.

Så når jeg ser en jente med kort hår så tenker jeg at kanskje hun har samme "problemet" som datteren min, at håret vokser veldig sakte.

Kan ikke akkurat gi henne hairextensions heller da...hehe.. men satser på at det vokser seg til(hun er nå 3,5 år)

Hun har venninner i barnehagen på samme alder og noen av de har laaang og tjukt hår. Gode gener tenker jeg da :)

Skrevet

Jeg tenker "Uff, stakkers!"

Dette utelukkende fordi jeg selv ble tvangsklippet kort av min hyggelige pappa (ironi) da jeg var 6 år gammel. Så ut som en gutt og hatet det! Sikkert noen småjenter som trives med helt kort hår, men jeg husker jo bare hva jeg selv følte og tenker deretter og dermed; stakkers!

Skrevet

tenker ikke på det, kan jo event kompensere med hull i ørene...

Skrevet

Da tenker jeg på jenter over 5-6 år og som har skikkelig kort hår, ikke nesten skulderlangt eller lenger i fin frisyre, men sånn som HI beskriver, bare 4-5-6 cm over alt.

Annonse

Skrevet

Ble bare inspirert av det andre innlegget her om at noen mener håret blir fyldigere av å bli klippet.

Disse det gjelder får nemlig mange kommentarer på at datteren har kort hår, som feks "stakkars, har hun vært syk" og "hvorfor de klippet henne sånn"

Tror ikke hun bryr seg om det selv (og det er jo bra) for hun har veldig god selvtillit og har masse venner. Men det er jo ikke så mye å få gjort da..

Prøver å oppmuntre henne med å si at det er mange fine ting man kan gjøre med kort hår, men skjønner at det er litt sårt. I dag så er det jo sånn at "alle" jenter skal ha langt hår...

Skrevet

Min lille ble i en periode klippet kjempekort. Grunnen var at hun har hår som filter seg bare man ser på det, og hun var ikke motivert for greing. Men hun var faktisk søt!

Skrevet

ble klippet "guttesveis" på da jeg var lita i alle år før jeg begynte å skikkelig bry meg om det og protestere... med den "fine" begrunnelsen at det var praktisk og at jeg jo var sååå hårkjælen... :/

Skrevet

Det er STOR forskjell på å klippe barna korte og det å ha ufrivillig kort hår.............

Skrevet

Er synd hvis det er ufrivillig kort, altså at hun ønsker å ha lengre. Selv hadde jeg kort hår en periode som liten, og ble litt lei av å bli tatt som gutt. Har selv ei på 3 år som ikke har noe særlig hår, og folk tror noen ganger at hun er gutt.

Jeg tenker ikke særlig over hårlengden på folk, er så vant til jenter som har kort hår og gutter som har langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...