khost Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Hei. Lurer på om noen kan dele litt erfaring med meg:) Lurte på dere med 4-5 mnd babyer,hvor ofte ammer dere i døgnet? Jeg har en liten jente på 4 mnd som jeg har hatt litt ammeproblemer meg.Redd det kan være brystvegring,og jeg prøver å ikke presse henne til puppen.Jeg får bare ammet henne når hun er trøtt. Før ammet jeg henne hver 3 time,nå vil hun bare spise kanskje hver 4-5 time.Så da blir det jo ikke mer enn ca 5 evt 6 ganger i døgnet.Hun sover også fra kl 20.00 til 0500-0530. Hun har til nå lagt på seg godt.
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 5-6 måltider er vel ikke så galt det så lenge hun legger på seg godt ) Lillemann her er akkurat passert 5 mnd nå og jeg fullammer fremdeles. Siden han var drøyt 3 mnd har jeg ammet 6 ganger i døgnet. Han spiser med 3-3,5 times mellomrom fra 7-23. Legger han for natta ca 19-19.30, men tar han opp for å gi han mat når jeg legger meg ca 23 (så han får sin lengste soveperiode samtidig med meg). Det siste måltidet spiser han i halvsøvne. Har forsøkt å kutte ut drømmemåltidet kl 23, men da våkner han gjerne i 2-3 tida på natta og er vanskelig å legge igjen, så da er jeg litt "egoistisk" og styrer natta hans.. Men dette fungerer supert for oss, jeg blir uthvilt og lillemann er blid og fornøyd og sover godt fra ca 23-7.
Gjest yrild Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Heldiggris sier nå jeg :-) Så lenge hun legger fint på seg er jo alt tipp topp!! Her har jeg en "oftespiser" på 5 1/2 mnd og amming har det vært annenhver time døgnet rundt... og ja det blir ca 12 ganger i døgnet, men nå etter litt kveldsgrøtinnføring ble det ca hver 3dje time på dagen og t.o.m. noen lengre soveøkter på natta inntil varmen kom (det er i overkant av 30 grader i skyggen her) og da var vi tilbake til annenhver time pga tørst (tar ikke flaske nei... uansett innhold). Så jeg gleder meg til jeg får det som deg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå