Gå til innhold

Noen som kan fortelle meg litt om Fetsund?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver, som nevnt i tidligere innlegg, å finne et sted å bosette oss. Lurer derfor på om noen kan fortelle meg litt om Fetsund, evt områdene rundt?

Tenker da på bhg, skole, hvilke tilbud finnes osv....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morn du! Jeg bor i fetsund, men vet ikke hva jeg skal fortelle. Synes det er kjempefint her og er mange fine boligområder. Det er ganske mange barnehager og jeg tror det nermer seg full dekning. Kjenner ikke alle barnehagene, men vet de tre jeg vet noe om er veldig bra:) Er også tre barneskoler. På Fedrelandet/Øya har de fotballklubb, vet ikke noe mer omm tilbud av sånne aktiviteter. Ved fetsund lenser er det stadig noe som skjer. Underholdning, utstillinger, aktiviteter for barn osv. og det er åpen kafé i helgene. Kjempekoselig å gå tur dit.

Si ifra om det er noe spesielt du lurer på:)

Og om dere flytter hit så får du si ifra, vi har jo bare 4 dager mellom babyene våre:) (tror jeg, om jeg husker riktig..)

Skrevet

Stemmer at vi fødte ca samtidig ja!:)

Takk for info. Jeg lurer vel i grunn på det meste. Har aldri vært der så vet svært lite :) Hvordan er det å bo der? Hvilke boligområder kan du anbefale? Det er vel ikke langt til Lillestrøm og der har de vel en del tilbud (fritidsaktiviteter, butikker ol)?

Skal si i fra dersom det blir Fetsund på oss. Vi prøver å finne det perfekt stedet, men det er søren meg vanskelig!:)

Skrevet

Det er kjempefint her og veldig fint med barn. Nede i "sentrum" er det tre matbutukker(rema, rimi og spar), post i butikk på rimi, 2 eller tre frisører, verdens beste kjøtthandler, legekontor, helsestasjon, dyrebutikk, gave/interiørbutikk, blomsterbutikk og gartneri og togstasjon. Toget bruker ca. 9 min til Lillestrøm og går en gang i timen. Til Oslo bruker toget 21 minutter til Oslo S, så sånn sett er det like sentralt som mange steder i Oslo:) I Lillestrøm har de "alt" av tilbud.

Det er flere badevann og fine turområder i skogene her.

Fine boligområder er det fler av. Jeg er veldig glad i Garderåsen. Der er det to barnehager, en/to barneskoler, nærbutikk, barnevennlig og kort vei til skogen og et tjern som er fint å fange rompetroll i:)

Ellers er det koselig på Nerderum. Der har de egen togstasjon, 2 barnehager, ganske kosrt vei til den ene barneskolen, kort vei til Fetsund lenser.

Ellers har du flere felt på "andre siden av brua", men der er jeg ikke så fryktelig kjent. Er nok fint der også.

Har dere titta noe på finn eller?

Skrevet

Det høres veldig bra ut :) Mannen min jobber i Nittedal og skal pendle dit. Er vel en halvtimes kjøretur eller noe slik?! Selv tenker jeg å finne meg ny jobb etter permisjon...:)

Jeg har kikket litt på finn for å se hva man kan få for pengene, men skjønner ikke helt hvor de ulike stedene ligger i forhold til hverandre. Må nok ta en liten tur dit og kikke litt! Blir nok uansett ikke noen flytting på oss før tidligst neste sommer, men det er jo lov å drømme litt...;)

Skrevet

Tar ca. 25-30 min å kjøre, kanskje 40 i rushtida. Er litt kø på fetveien.

Du får ta deg en tur å titte. Som sagt så anbefaler jeg garderåsen på det sterkeste:) Der er jeg født og oppvokst. Helt supert sted. Nå bor vi i sentrum. Greit her også, ikke så koselig og barnevennlig, men VELDIG praktisk:)

Skrevet

Høres overkommelig ut!

Takk for alle gode råd, skal ta dem med oss på veien :)

Skrevet

jeg er født og oppvokst i Fetsund og skulle aldri tilbake. Etter å ha bodd land og strand rundt skal v nå bostette oss i Fetsund- så klart! ha ha!

jeg kan anbefale de fleste steder, men VET at man ikke bør bo på ØYA, Nerdrum og Falldalen. Der er det MYGG i mengder og i størrelser du ikke aner at finnes:)

Samme hvor man bor vil man finne mygg. Vanligvis er ikke det er tema, men på disse stedene i Fetsund er det god grunn til å snakek om myggen hele sommerhalvåret:)

Skrevet

Hei på dere jenter som bor i Fetsund/skal flytte til Fetsund.. Kjøpte hus og huset er ferdig bygd til november/desember.. Gleder meg til og bo der.. Så vil jeg så gjerne og bli kjent med noen som bor i Fetsund :)

Hvem er dere da? :)

Jeg er en døv jente på 25 og har en sønn på 3 år (fyllte 3 år 2 mars)..

Skrevet

Myggen er noe dritt ja, men den er mest på øya. Nerderum er ikke like ille.

Hei Mamma&Lillegull!

Jeg har en gutt som blir 3 i oktober og en liten gutt på 4 måneder.

Hvor i Fetsund bygger dere da? Skal gutten din gå i bhg? Hvilken? Min største går i Fetsund barnehage og minsten skal begynne der 1. november.

Hvordan går det med kommunikasjon når du er døv? Og hvor bor du nå?

Hehe, det var mange spørsmål:)

Skrevet

Hei -MtG- pǝu ddo ʇןǝɥ ɹǝ

Vi skal bo på Bakåsli om det er rett adresse.. Det skal bli 4 hus der, ikke begynt og bygge enda.. Ferdig bygget til november/desember..

Har ikke søkt på barnehage der enda. Sønnen min fikk barnehage plass her i Bæørum..Får bare overføre til Fetsund barnehage, usikker hva barnehagen heter som jeg tenkte han kunne begynne der.. den nyeste som ble ferdig bygget ifjor tror jeg?..

Det er ikke vanskelig og kommunisere, bare å munnavlese hvis det ikke er vanskelig å lese munn.. Må snakke tydelig..Ellers kan man skrive påp mobil eller på papir.. Også lære tegnspråk ;)

Jeg bor i Bærum nå... Er nesten bare i Lillestrøm hos forloveden min..

Du da? Lyst til og bli kjent med meg så send mail eller msn: [email protected]

Snakkes ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...