Gå til innhold

Pergo og ikm uke 24?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i min første pergo-periode, dobbel kur. Tenkte det hadde vært fint om andre, kanskje også i samme situasjon, kunne komme med tanker og erfaringer rundt pergo!?? :o)

Jeg har prøvd i 3 år, SA for 2.5 år siden. Fått påvist eggløsning (iallefall den ene mnd de testa) og at alt "ser bra ut". Litt dårlig kvalitet på svømmerne, men de kan sikkert klare å svømme distansen til mål. :o) Er ikke utredet ordentlig, men fått pergo for å se om det hjelper. Legen har liten tro på det, :o( men jeg håper i det lengste at det skal virke på meg også.

Bivirkninger har bare vært litt synsforstyrrelser faktisk!

Nå er jeg på dag 17, og har et stort press og stikking nederst i magen, kjenner mye skjer der inne, og testet positivt på el.test i sta. Kan være det blir positiv test i morgen også, for har ingen el.slim ennå. Men vi kjører på disse dager. Forresten litt vondt når vi har sex siste dagene.

Hvordan går det med dere andre pergo-jenter? Jeg er ny i "pergo-gamet", så det hadde vært fint om andre deler erfaringene sine :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt Pergo i 2 måneder uten at det hjalp noe. Har nå en etterlengtet pausemåned. Etterlengtet fordi jeg ble så dårlig av pillene. Ble skikkelig deprimert og bare gråt og var sinna. Puh, det var slitsomt både for mannen min og meg. Nå håper jeg virkelig at det funker denne måneden og jeg slipper en ny runde.

Mannen min har testet og der så alt bra ut, så vi er heldige som slipper det i tillegg.

Lykke til!

Skrevet

Uff, så synd det ikke hjalp i løpet av de 2 mnd da! Men noen her inne har sagt at det ofte er i pausemnd det skjer! :o) Kanskje det stemmer for dere?

Kjipt å bli så dårlig av pillene, man blir jo ikke i humør til å lage den babyen engang da jo!

Jeg tror ikke vi kommer til å få det til denne mnd heller. Hadde positiv el.test i går, men hadde ikke sex. (hadde i forgårs)

I dag har el.slimet kommet, så regner med da at det er i dag jeg har el. Håper på litt kos kveld da! Men tipper vi er en dag for sent ute...

Bra mannen din har gode svømmere da! Skal se det går bra denne mnd! :o)

Skrevet

Jeg ble gravid med pergo! Så jeg har bare positive erfaringer der. Det ble full klaff tredje mnd med pergokuren!! Lykke til!

Skrevet

Ja, vi satser virkelig på denne måneden! Syntes dette med timingen på sex ikke er helt åpenbart å finne ut av, men stoler på gynekologen min som sier sex annenher dag fra god til før eggløsning og til godt etterpå sånn i tilfelle. Har jo ikke testet el denne pp, så vi satset på hennes råd om annenhver dag ca. Så fryktelig avslappet og spotant er det jo ikke akkurat, men det har vi på en måte vendt oss litt til de siste månedene...

Er veldig, veldig spent på om det skjer noe neste uke selv om jeg gjør alt jeg kan for å ikke tenke på det. Skal reise bort i helgen og har masse annet å tenke på, så jeg tror ikke det skal bli altfor vanskelig. Har hatt utrolig vondt i magen og nederst i ryggen på den ene siden, og lurer på om det er el som jeg kjenner. Har kjent litt til den før, men nå har det vært så voldsomt. Satser på at det er et godt tegn.

Men i dag skinner solen og det er uansett godt for humøret og optimismen!

Skrevet

Da satser vi på at det går med oss som det gjorde med Theodor :)

Skrevet

verdens heldigste mamma, får håpe de symptomene du har nå som er litt sterke enn vanligvis betyr en ordentlig fin og god eggløsning :o) og at det går bra nå! :o)

Ja, det er vel bare å stå på og kose seg, man kan aldri vite helt 100% når det liksom skal passe aller best!

Jeg har ikke hatt fått noen eggløsningsdag påvist på charten min, men tror jeg hadde eggløsning på tirsdag eller noe sånt. Men for sikkerhetsskyld så står vi på ennå! :-p

Bruker få litt såre brystvorter etter el, og det merker jeg et snev av nå. Ellers merker jeg ingenting ennå.

Verken bivirkninger av pergo eller eggløsningssymptomer. Litt trykk i magen nederst, men har hatt mye stikninger og slikt tidligere i uka.

Så bra at det gikk bra med deg mamman til Theodor! :):):) Gratulerer med han :o)

Krysser fingrene masse for oss alle!!

Skrevet

Jeg begynte på første pergo-kur den 6.april (dobbel kur) Mensen kom 14 dager for sent etter første pillekur. Hadde tempratur på 37.1 ved måling hver dag den siste uken før mensen kom, så trodde jo det hadde klaffet, men den gang ei!

Så nå er jeg i pausemåned, og mensen er så langt 8 dager forsinket, tempraturen er stabil på 36.8- 36.9. Mye mensmurringer i magen, og puppestellet er utrooolig ømt på og rundt nippelområdet.... au! Men slike "symptomer har jeg hatt før, så regner ikke med at det er en spire som forårsaker dette. Så nå er jeg i full gang med å forbrede meg på neste prøveperiode. Pergotablettene er kjøpt inn, så er vel bare å vente på tante rød.

Kan ikke si at jeg ser frem til nok en runde med pergo. Jeg ble utrolig dårlig av disse pillene. Ble bilsyk, slet med kvalme til alle døgnets tider, fikk et økt søvnbehov, sov gjerne 2 timer på dagen, for så 13 timer på natten. Humøret gikk opp og ned til min og min samboers fortvilelse! Skal heldigivs bare ha enkel kur nå, så håper bivirkningene ikke blir så kraftige denne gangen!

Håper alle vi pergo-prøvere får full klaff i løpet av sommeren !!!! De sier jo at man er mer fruktbar under de lyse sommermånedene!

Skrevet

Ser ut til at vi kan ha hatt det ganske likt SuSi. Slitsomt det der! Men jeg satser alt på at det klaffer nå så slipper jeg en runde til. Det tar på ekteskapet med ekstra hormoner :-) Men har det skjedd noe nytt? Nå må du jo være 13 dager over? Krysser alle fingre for deg!

Jeg tenker å teste på fredag siden jeg skal på to morsomme fester til helgen og vil være forsiktig. det er kanskje en dag for tidlig, men jeg prøver.

Så fint å høre at du slipper plagsomme symptomer Nellybelly. Håper det klaffer med en gang så du uansett slipper flere kurer. Korsryggen og nederst i magen har gjort skikkelig vondt de siste dagene, men jeg har egentlig ikke så stor tro på noe særlig symptomer de første dagene, så jeg innser at det har med noe annet å gjøre enten jeg er gravid eller ikke...

Krysser fingrene for fredag og for alle dere andre også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...