Heleneharepus Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Ved igangsetting FØR termin (2-3 uker). Er det veeeldig langdrygt og vondt eller kan det gå fort og greit også? Epidural er et must for meg, men jeg skjønner jo at man ikke kan få epidural over mange dager hvis det drøyer..... Hvordan foregår egentlig igangsettingen?
Rugemor Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Ble forsøkt satt i gang i uke 37, men ikke noe skjedde. Fikk 3 doser med modningsgele, men fikk bare sterke mensmurringer... aldri noe mer. Derfor ble det keisersnitt en uke etter. Det var slitsomt å gå å vente på at noe kunne skje i en hel uke, men tror det kan gå bedre for andre.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har negative erfaringer, dessverre. Ca 1 uke før termin fikk jeg modningstabletter i skjeden 2 ganger. Neste natt startet riene. De kom tett som hagl. Hjertelyden til babyen gikk opp og ned, og etterhvert ble det bestemt akutt keisersnitt på grunn av det. Jeg fikk akutt keisersnitt med full narkose. Hele opplevelsen er for meg ikke positiv. Denne gangen har jeg gitt beskjed om at jeg ikke ønsker å bli satt i gang. Jeg ønsker helst at kroppen skal sette igang fødselen osv., men blir det til at de må gjøre noe, så vil jeg ha planlagt keisersnitt.
Heleneharepus Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2009 Takk for svar, jenter! Synd med kipe fødsler. Men jeg skal innrømme at jeg har det ganske kipt nå uansett. så hvis det å sette igang fødselen nedkorter den vanskelige tiden som er igjen, antar jeg likevel at det er verdt det. (Helsetilstanden kommer ikke til å bli bedre før jenta er ute uansett)
mini blir storebror Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 hvorfor blir dere satt i gang før terminen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå