♡ JuniBolle 09 ♡ Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Hvilken side setter dere bilbarnesete? Bak fører eller passasjer? Og hvorfor?
♣ Christiane ♣ Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Bak passasjersetet. Da kan du nemlig se barnet hvis du monterer et lite speil på nakkeputa, samt at du faktisk kan rekke fram med høyrearmen for å sette på plass en smokk e.l.
mai^prinsessa Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg sendte mail til Trygg Trafikk, og de sa at tryggeste plass for et bakovervendt bilsete var i midten bak... Da er barnet lengst vekk fra alle mulige farer..
♣ Christiane ♣ Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Så vidt jeg vet har de fleste biler med isofix fester kun feste på endestetene bak og ikke i midten. Hvis du skal feste den med kun belte kan du sikkert sette det i midten, men blir jo fryktelig tungvint da, når du må krabbe inn i baksetet hver gang du skal ha setet ut og inn. Forutsetter også at du har et belte i midten som er trepunkt, og ikke bare topunkt som i veldig mange biler dersom man ikke har en relativt ny en.
Snuppa med Nutta i magen. Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Slik jeg tenker det så vil jeg si at det er best bak passasjer. Dersom noen ikke overholder sin vikeplikt fra høyre så vil de krasje i bilen din på førersiden. Siden du har barn i bilen vil værtfall du være oppmerksom på din vikeplikt og dermed er bak passasjer den tryggeste siden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå