Juliann10 Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Bekyrmrer meg litt for dette..er i 2pp nå, regner med jeg har EL rundt onsdag...Er invitert på jobbpart og jentefest de to ukene mellom EL og TR. What to do?? Har veldig lyst på de festene, men bør jeg holde meg edru?! Kjedlig det og da, å da vil vel vertfall ALLE få mistanke. Hva om det ikke skjer noe uansett og vi må prøve leeenge..Men vet likevel om det skulle skje noe vil jeg "beklandre" meg for disse festene i ettertid... Mannen min foreslår at jeg bare skal drikke litt...men for min del kan jeg nesten la være da og jeg vurderer nesten å utsette prøvinga en mnd..DILEMMA!! Hva gjør dere??
Gjest Julie håper Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Mitt råd er: Ikke drikk alkohol i det hele tatt når dere prøver å lage barn. Og ikke når du blir gravid selvfølgelig :-) Gå på festene og hvis noen spør hvorfor du ikke drikker, så svar at du ikke har lyst på alkohol.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Det e aktuelt for meg ja! Haha! Og dei som bruke over året? Og mer? Nei seriøst...då hadde stressnivået mitt herpa heile syklusen min likavel. Og seie eg at eg ikkje har lyst på alkohol så begynne folk og gratulere meg, og heilt ærlig? Den diskusjonen der gidde eg ikkje ta eingang...ingen hadde trodd meg uansett ka eg hadde sagt. Eg leve som normalt te eg sitte med positiv test i hånda eg (el når mens e forsinka...just in case) Bare begynt å begrense inntaket mitt litt, så drikker ikkje så veldig masse i løpet av ein kveld...sunnere for megsjøl og det. (og det e laaaangt ifra hver helg da)
Gjest Julie håper Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Det dreier seg om et valg, drømme x'pp. Jeg velger å ikke drikke alkohol når jeg prøver å bli gravid. Det er riktig og viktig for meg. Du får velge hva som er riktig for deg. Og det er da mange som ikke drikker alkohol ute på fest... Behøver vel ikke være gravid for det.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Sa ikkje du måtte vær som meg da..
blirjegsnartmamma Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 jeg sier meg enig med drømme her. Men det er noe hver og en må finne ut av selv. Vi har prøvd i straks 18 mnd og prøver å leve som normalt. De første mnd gjorde jeg ingenting som kunne være skadelig fordi "tenk om atte, hvis om atte"! Vi er veldig åpne om prøvingen også, så de fleste vet det, men for vår egen del- at vi ikke skal sette livet på vent imens. Hvem vet hvor mye lenger vi må prøve? Så inntil jeg har en positiv test i hånda... Men som sagt, dette er bare sånn VI gjør det, det er veldig mange meninger om temaet her inne.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 jeg holder meg unna alkohol mellom el og tr...
monca*84*j12 Skrevet 25. mai 2009 #9 Skrevet 25. mai 2009 Dette er et godt diskutert tema her inne.. Og det eneste riktige svaret er det DU føler er riktig.. Jeg for min del drikker som en svamp.. HAHA.. nei da.. Jeg drikker når det passer meg og jeg har lyst på... Etter over 17mnd med prøving kan man ikke la livet stå på vent... Ikke for min del i hvertfall.. (ikke det at livet mitt dreier seg om alkohol..) Man sier jo at mor og foster ikke deler blod osv de første to ukene.. dvs at du i teorien ikke skader spiren om du drikker litt.. =)
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #10 Skrevet 25. mai 2009 Jeg lever akuratt som før jeg startet prøvingen:) Slutter å drikke den dagen jeg får positiv test:)
2010 Mammaen Skrevet 25. mai 2009 #11 Skrevet 25. mai 2009 Er enig med de som sier at man ikke kan sette livet på vent når man prøver. Man vet aldri hvor lang tid det tar, så det blir litt overdrevet å kutte alle vaner som man vanligvis ville hatt. Man trenger jo ikke drikke seg sanseløs mellom EL og TR, men noen glass nå som sommeren er her må man kunne unne seg. Det er som en annen her også nevner ikke en blodforbindelse mellom mor og embryo tidlig i svangerskapet. For min egen del (jeg har EL i slutten av uken og dette er 1.pp) kommer jeg til å drikke alkohol både fordi jeg har lyst til det, og for å unngå for mye spm. Hvis jeg hadde trodd at dette kunne skade en eventuell spire hadde jeg selvsagt aldri gjort det!
Mamman til Joachim Skrevet 26. mai 2009 #12 Skrevet 26. mai 2009 Helt enig med dere over som sier "lev som normalt". Men dropp de værste rotbløytene. Kos deg nå som du prøver også, ikke bare stress med å bli gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå