Gå til innhold

Hvor mange timer i fødsel med nr. 1 og nr. 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første fødsel tok ca. 6 timer og foregikk raskt, men intens! Den startet med vannavgang. Kjenner at jeg har forventninger om at den neste fødselen ikke skal ta noe lengre tid siden man hører at nr. 2 som regel kommer kjappere. Stemmer dette hos dere og i såfall hvor mye kjappere? Synes jeg har hørt om en tommelfingerregel som sier at nr. 2 omtrent bruker halve tiden. Er det noen som vet noe statistikk på dette? Kanskje noen har opplevd at fødsel nr. 2 har tatt lengre tid, og har det i såfall vært lang tid mellom fødslene? Her i gården blir det under to år mellom førstemann og andremann, så fødselene blir relativt tette hvis det skulle ha noe å si for fødselsforløpet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke om noe statistikk jeg, men "min" statistikk sier at fødsel nr to går fortere:P men siste del av fødselen tok egentlig ca like lang tid med begge, var bare de første tre cm som tok drepen lang tid med første (12-13 timer) mens de slapp jeg helt unna med andre mann.(hadde tre cm åpning før jeg gikk i fødsel) Så fra 3 cm brukte jeg ca 2 timer med begge to.

Hadde altså ca 15 timer med rier med første, og ca to (to og en halv kanskje) timer med rier med andre barnet.

Skrevet

6 timer med førstejenta, ca 1 time fra første "vondt" med nr to (vel og merke kun 15min på sykehuset før hun kom!!)...spent på nr 3 nå!

Skrevet

Svarer jeg, selv om jeg enda har et par dager til jeg offisielt tilhører her inne :-)

Min erfaring sier at nummer to kommer raskere enn nr en.

Fra jeg merket noe som helst til nummer en var på oppå magen min tok det 4 timer og ti min. INTENST.

Med nummer to tok det halvannen time, enda mer INTENST :-)

Nummer tre derimot hadde litt bedre tid. Tok ca 9 timer :-) Mye mer behagelig fødsel på en måte. Men jeg blei litt utålmodig jeg da ... :-)

Skrevet

Min første fødsel startet som din med vannavgang. og etter 6 timer var hun ute. Men fødsel nr 2 varte i 8 timer fra jeg merket noe til hun var ute. Var litt mindre intens fødsel nr 2 egentlig... Men det var 5 år mellom mine fødsler da... så er spent på hvordan denne blir! :)

Skrevet

Åh, så spennende å høre, jenter! Det virker som om det helt klart går raskere med nr. 2 for de fleste, men at det til gjengjeld er mer intenst. Synes fødsel nr. 1 var intens, men siden det gikk temmelig raskt, så var det likevel overkommelig. Håper på en rask andrefødsel også selv om det medfører at det ikke blir tid til å hente seg inn igjen mellom slagene. Får vente i spenning noen uker til. :)

Skrevet

begge mine fødsler har startet med vannavgang.med førstemann tok det 3,5 time og med nr 2 1,5 time..

Er veldig spent denne gangen:)

Skrevet

Med min første gikk d 1 1/2 time fra vannavgang til hun var ute og med min 2. gikk det 1 time. Så jeg er veldig spent nå med nr 3.......

Hadde ikke vondt i det hele tatt før vannet gikk.

Her blir det ca 17 mnd mellom de to siste, så jeg er spent...

Noen sier jo at fødsel nr 3, kan være en luring.....

Skrevet

nr 1 tok 5 timer totalt

nr 2 tok 4 timer totalt

og nr 3 tok 3 timer og 12 minutter totalt så hos meg har det gått kjappere for hvert barn :) Fine men litt intense fødsler :)

Venter nå nr 4 og her blir det 12 måneder i mellom de to siste så er ganske spent på hvordan denne fødselen blir :)

Skrevet

Med nr 1 ble jeg satt igang 14 dager på overtid da tok det 8,5 time fra de tok vannet til lillemor var ute..

Nr 2 tok det 5,5 timer fra vannet gikk til hun ble født (3,5 timer med rier, da de ikke startet før det hadde gått ca 2 timer)

Skrevet

Min første fødsel startet med vannavgang og lillegull var ute etter 6,5 timer. Min andre fødsel hadde jeg nå 1. mai og da startet det med rier og det tok i underkant av 11 timer fra jeg merket antydning til riene og snuppen var ute. En MYE bedre fødsel denne gangen. Riene var ikke så intense og vonde som med førstemann. Jeg kom inn på sykehuset med 4 cm åpning kl 4 og var inne på fødestua ca kl 4.30. Lillebror var ute 7.48 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...