Juni 2009 * April 2012 Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Tittelen sier vel egentlig det meste. Hva synes du om Leah Amalie ?
Vannmann35 Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Navnene står fint til hverandre. Likevel, selv om navnekombinasjonen er lite brukt (12 som heter det), så føler jeg at dette er et litt kjedelig navn jeg har hørt mange ganger før... Sannsynligvis fordi begge navnene er så vanlige hver for seg. Er ikke nvn jeg kunne valgt.
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Leah Amalie er veldig tungt å si, fordi du får to a-lyder etter hverandre. Kanskje andre fornavn bør begynne med en konsonant, f.eks.: Lea Helene Lea Cecilie Lea Konstance Lea Tomine Lea Rebekka (som du ser, syns jeg Lea er absolutt mye finere uten stum h)
Synnøve_Solbakken Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Leah Amalie passer ikke så godt sammen, siden det blir to a'er i overgangen mellom navnene, da blir det enten tungt å si, eller det blir Leamalie... Må jo si at jeg er utrolig lei av Leah, helt greit navn, men litt for søtt og klissete, og siden Amalie også er ganske søtt, så blir det litt overkill med to så rosa navn... Hadde nok valgt Amalie alene av disse.
ma-85 Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Synes kombinasjonen er dårlig, fordi det blir for mye a-er etter hverandre. Passer dårlig når det første navnet ender på samme bokstav/lyd som neste begynner på. Synes for øvrig også det var et kjedelig navn. Hørt det før gitt... Amalie er helt OK, men kjedelig, Leah synes jeg ikke noe om i det hele tatt.
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 Tung overgang da Lea(h) ender på -a og Amalie starter på A. Ellers synes jeg Lea er utrolig fint, spesielt Lea Elisabet.
Gjest Antarctica Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 Må dessverre signere alle over: dette er for søtt og klissete, og dessuten består kombinasjonen av to rimelig utslitte poppisnanv, med tunge vokaler på rad...nei. Ikke bruke det, er mitt råd. Leah er HEEEELT ute, etter familien Behns navnevalg, men Amalie i kombinasjon med noe annet kan ennå gå. Lili Amalie Live Amalie Lise Amalie Lotte Amalie Hvis det første navnet slutter på -a blir Emilie finere enn Amalie: Leila Emilie Lisa Emilie Linda Emilie Jeg veit ikke om forbokstaven L var et poeng, men hvis ikke, så kan man bytte ut Leah med noe som ligner litt, f eks Bea, Fia eller Ella.
♥ Herligheten ♥ Skrevet 27. mai 2009 #9 Skrevet 27. mai 2009 Synes det er to nydelige navn Var flott som dobbeltnavn også, så lenge man ikke synes det er rart med to a'er etter hverandre.. Kan jo være at man roper "Le-amalie", men så lenge dere synes dette er greit, så er det jo ikkenoe problem.. Nydelig navn!
Miranda har født :-) Skrevet 8. juni 2009 #11 Skrevet 8. juni 2009 Jeg syns Leah er nydelig :-) Litt for poppis til at jeg kunne brukt det selv, men allikevel; VAKKERT! Amalie er også ganske pent :-) Syns det passet fint sammen, selv om det ofte kan blir litt tungt at den siste bokstaven i første fornavn slutter på samme bokstaven som første bokstav i andre fornavn LeA(h) Amalie. Leah Amelia Leah Emelia Leah Emilie Leah Emelie Leah Amelie Leah Nicoline Leah Isabel Leah Nathalie Leah Evelina Leah Eveline Leah Celina Leah Adriana
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå