SugarIntheMorning Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Sist jeg var hos jordmor snakket hun om at 3.gangs fødsler kunne være litt "lure". At selv om man har hatt to kjappe fødsler tidligere, kan nr 3 ta lang tid. Noen med erfaring fra det?
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Dette lurer jeg også på Har en fødsel på 5 timer og en på knapt 4 timer bak meg. Men her snakket også jordmoren om at nr 3 kunne være en luring. Kan jo være for at vi ikke skal gå inn i fødsel og forvente kort fødsel og bli skuffa at de sier det. Jeg er hverfall veldig spent.
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg ble forklart at de med luring, mente at riene starter, men stopper opp igjen mange ganger i dagene før man faktisk føder, altså kroppen "lurer en". Så nå riene virkelig starter, så har man gjerne alt en del åpning, og da kan det gå fort. Her har ine fødsler vært sånn: 1: Ca 2 timer fra 2 cm åpning, men den var igangsatt (da går det gjerne veldig fort) 2: Ca 8 timer fra 4 cm åpning 3: Ca 4 timer fra 4 cm åpning Oppgir antall cm åpning fordi det var det jeg hadde når jeg ankom (legevakten, har en halvtime videre til sykehuset så ble undersøkt av JM på legevakten først) med nr 2 og 3, og med nr 1 da jeg ble flyttet fra obs posten og opp til føden. Før jeg kom fram med nr 2 og 3 hadde jeg hatt smårier i et par timer, men ikke noen vonde eller reglemessige rier.
bondeknøl Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Min mor brukte 3 timer på første, 1 og 1/5 på meg, og 8 på siste
*emeline* Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 3 fødselen min tok kortest tid og var en drømmefødsel i forhold til de to første. Så det stemmer ikke hos meg.
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 jordmor sa til meg at det ofte kan ta lang tid å komme i fødsel, men når den først var i gang gikk det fort. Hun sa at det faktisk er nettopp 3.gangsfødende som oftest blir sendt hjem fra føden litt fordi de tror at alt skal gå raskere og litt fordi det ofte stopper litt opp.
Snart 4-barnsmor Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 Det stemmer i hvertfall så langt for meg /-: Jeg er tredje gangs og allerede blitt sendt hjem pga for liten modning, etter 2 netter med regelmessige rier hvert 2-3 minutt. Første fødsel var en drøm på 6 timer, andre ca 12 timer, og nå gjenstår å se hvor lang tid det vil ta denne gangen, når fødselen endelig setter aktivit i gang...
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 jeg ble også fortalt at det med at tredjemann er en luring er pga det starter og stopper gjerne, sånn som Alva sa. For jeg lurte også på om det betydde at tredjemann brukte lang tid f.eks. Men min jm mente at jeg sikkert kom til å føde fort denne gangen, tatt kort tid med de andre to (vel, første brukte jeg faktisk 15 timer fra første lille rie, men kun en time-to fra 3 cm, og med andre brukte jeg ca 2 timer fra riene begynte, men da var det allerede 3 cm åpning) Har ikke sjekket åpning denne gangen, men har brukt masse akupunktur, og hatt en runde med maserier som ble regelmessige her i gårnatt, så akupunktøren min (som er jm) trodde jeg kom til å føde med ca samme tempo som sist. Og ville dermed at OM det starter nå av seg selv før torsdag (settes igang på torsdag) så måtte jeg ikke kjøre til voss syntes hun (bor i bergen) men dra til kk, slik at jeg var sikker på å ikke føde i bilen Men min mor, hun hadde en "normal" første fødsel (husker ikke kor lang tid hun sa den tok) men nr to, var en skikkelig styrtfødsel, rakk såvidt å komme inn døren på fødeavdelingen, to timer etter vannet gikk, men med under en time med rier.. mens jeg, som er hennes tredje, var den lengste fødselen tidsmessig, ca 12 timer med rier, men hun syntes den siste fødselen var best da, hun foretrakk 12 timer fremfor 1 time i fødsel. Så jeg har et åpent sinn om denne tredje fødselen. Jeg snakket med akupunkturjordmoren min nå i ste om at jeg forberedte meg på at det kune ta lang tid denne gangen da, men det syntes hun ikke jeg trengte hun! (nesten som hun er sikker på at jeg kommer til å føde kjapt og greit som hun sa det) jaja, om tre dager vet jeg hvordan det ble!!! (oæææ)
Kjærlighet <3 Skrevet 25. mai 2009 #9 Skrevet 25. mai 2009 Nummer en 4 timer Nummer to 1,5 time Nummer tre 9 timer Spent på nummer fire :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå