minesmå *2 i magen* Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har sluttet å amme, og gir nå mme. Vi har brukt Hipp1 tidligere (de første mnd som tillegg på kvelden), og begynte nå å bruke Hipp 2. Men så er det plutselig noe som heter hipp eco 2..trodde det var den samme bare ny versjon, men den ene er jo morsmelkerstatning og den andre tillegserstatning. Hva skal man gi baby på 8 mnd??
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Hei:) jeg har akkurat begynt på Hipp til min baby selv, rett meg noen om jeg tar feil, men dette er hva jeg har forstått: Hipp morsmelkerstatning het tidligere Hipp1, og fra 4 mnd kunne man begynne med Hipp tilleggsernæring I TILLEGG til Hipp 1. Noen butikker har fortsatt de to produktene i sortimentet sitt, men det har kommet to nye produkter som skal erstatte de to gamle. De heter Hipp eco 1, og Hipp eco 2. Hipp eco 1 skal en bruke til barnet er rundt 4 mnd, etter dette BYTTER man over til Hipp eco to. Så nå er den nye Hipp2 fullverdig morsmelkerstatning.
blomstre Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har forstått det på samme måte som anonym. Hipp 2 eco er mme på samme måte som nan 2. Så for en på 8 mnd ville jeg sagt at du skal bruke Hipp 2 eco. Du kan også spørre Hipp på deres sider www.hipp.no Øverst til høyre kan man klikke for å stille spørsmål (spør hipps dietist). De har litt merkelige regler når det gjelder å kunne gi info til forbrukere å forholde seg til, så det kan hende de svarer at du må ta kontakt med helsestasjonen.... Du kan jo prøve å formulere det slik at de skal forklare deg hva det nye produktet Hipp 2 er og ikke at de skal anbefale deg hva du skal bruke for det tror jeg ikke de har lov til. Eventuelt kan du be din helsesøster om å sende en mail til de for deg (uuutrolig tungvindt, men eneste måte pr i dag dessverre).
minesmå *2 i magen* Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2009 Takk for svar! Det høres jo logisk ut, ble litt forvirret da alle pakkene står på rekke og rad i butikken, og ble jo ikke noe klokere av å lese bak på pakkene.. Men hvis eco er ny versjon så får jeg bare holde meg til denne. Synes det er vanskelig dette med mme når det er svært lite informasjon, i tillegg til at de ikke har lov til å informere om produktene sine selv heller (prøvde å finne svar på hipp.no uten hell). Så vi har gitt kun tilleggserstatning (trodde det var vanlig mme) en stund, og så feil mål på den nye eco-varianten.. :-/ Men fra nå bør det vel bli riktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå