Heleneharepus Skrevet 25. mai 2009 #1 Skrevet 25. mai 2009 Er ekstremt sliten av diverse svangerskapsplager. Er så sliten at jeg faktisk ikke klarer å sove. Kroppen klarer liksom ikke å "lande" selv om jeg er stuptrøtt. Ingenting hjelper, ikke avspennende cd er engang. Dupper max av 1,5 - 2 timer pr natt. Klarer å duppe av et par timer på dagen, men søvnen er veldig overfladisk. Bestemte meg nå i natt at jeg skulle spørre sykehuset om jeg kunne bli igangsatt før termin (har tre uker igjen). Jeg har tidligere vært på samtale med sykehuset pga tilrettelegging ved fødsel (nettopp på grunn av dette med at forrige svangerskap knakk meg i lang tid etterpå - var ekstremt sliten. hadde ingenting å gå på rent energimessig) Noe som selvsagt vil gå ut over barnet når det først kommer. Er det noen som kjenner noen, eller blitt igangsatt selv på grunn av en slik "tilstand" Eller prøvd men fått avslag? Eller hvilken årsak må til for å bli igangsatt før termin. Tenkte jeg skulle prøve å holde ut til det bare er 14 dager igjen..... Babyen er jo egentlig ferdig da, så sånn sett skulle det vel ikke være noe problem..... Tusen takk for alle svar. Jeg er desperat :-)
Marianne87 Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Jeg ble igangsatt 13 dager før termin forrige gang. Men da hadde jeg hyperemesis hele svangerskapet og hadde kastet opp i 9 måneder. Lå inne på sykehuset 1 uke før jeg ble satt igang ca... Det var pga min helse jeg ble satt igang. Babyen vokste som den skulle, men jeg var så dårlig at de til slutt var redde jeg ikke skulle klare å føde naturlig (ville helst unngå ks). La på meg veldig lite det svangerskapet. Eneste måten å finne ut av hva sykeshuset mener om det er å snakke om det på neste kontroll eller ta kontakt med de, og fortelle at du er utslitt. Om de ikke vil sette deg igang før tiden så kan det jo hende du slipper gå på overtid.. Denne gang har jeg hyperemesis igjen og ser ut som lillejenta vokser ekstremt dårlig. (Er i uke 31 snart 32). Håper jeg kan gå gravid i mange uker til, er skremmende å tenke på å få et barn før det er klart. Men i ditt tilfelle er du jo så langt på vei at babyen er snart ferdig... De er strenge på igangsetting før termin men det er også viktig at de lytter til bekymringene dine. Så ta deg en samtale med de og se hva de sier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå