ApriIbaby Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 og hvor stor bolig? Hvor er røykvarslerne plassert? Er de koblet sammen? Og varsles noen andre enn de som er i huset? (alarmselskap etc)
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 5 stykker, to etasjes enebolig, ca. 150 kvm. tre nede og to oppe, ikke seriekoblet eller koblet til alarmselskap.
~sjiraff~ Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Vi har røykvarslere på alle soverom, kontoret og vaskerommet. I tillegg har vi en røykvarsler som er koblet direkte til alarmselskap i gangen over trappa (forholdsvis åpent hus så uansett hvor det skulle begynne å brenne er dette et bra sted å ha den), samt en i hybelen som også er koblet til alarmstasjon og med våres. Vi har snakket om å kjøpe nye til soveromene, kontoret og vaskerommet som også går på alarmen vår.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Har seks oppe, fem nede og en i kjelleren. Soverom, ganger, kjøkken, trimrom, vaskerom og stuer. Tror da virkelig de er koblet sammen, men det er bare innad her. Har ikke behov for noe annet.
De tre gull Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Vi har fem som er seriekoblet.( ikke til alrmselskap men til hverandre) Har vel ca 115 kvm. Vi har en i stuen , en i gangen og på hvert soverom.
mamarama og lille banan Skrevet 24. mai 2009 #9 Skrevet 24. mai 2009 vi har en tre-roms på litt over 70 kvm, har to røykvarslere. en optisk i gangen, og en ionisk i stua, rett utenfor vårt soverom. de er ikke seriekoblet eller koblet til varslingsanlegg, men vi er nøye med å sjekke at de fungerer. har også brannslukkerapparat stående fremme på soverommet. vi har avtalt hva vi skal gjøre hvis det begynner å brenne. det er kjempelurt å ha en evakueringsplan! spesielt hvis en bor høyere enn første-andre etasje. hvem skal ta med ungen(e), hvilke verdigjenstander skal reddes hvis det er tid, hvilken rømningsvei?
ApriIbaby Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2009 Hva koster slike til å seriekople ( trådløst)?
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #11 Skrevet 25. mai 2009 1.et.: 1 i gangen og 1 i stua, 2.et.: 1 i hver ende av soveromsgangen, det skulle bli 4 tilsammen.
WildPrincess Skrevet 25. mai 2009 #12 Skrevet 25. mai 2009 Her kjøpte vi vaslere http://www.forstehjelper.no/shop/roykvarsler-housegard-optisk-2-pk.html en del billigere enn det jeg har funnet andre steder og de sender veldig raskt ut Har også oppdatert førstehjelpsskrinet mitt etter at jeg fikk barn med varer herifra. Prata med eieren og han hjalp meg med en liste over det jeg trengte. Ofte så hadde de ferdig pakken en del mangler + at de hadde en del man aldri brukte. Så veldig fornøyd men den skreddersydde pakken jeg fikk
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #13 Skrevet 25. mai 2009 Vi har 3 stk. En oppe ved helt åpen løsning, kun stue og kjøkken, og to nede: en utenfor soverommene og en i andre enden av gangen. De er seriekoblet og koblet til alarmsentral. Snakrt skal hele boretslaget seriekobles. Dvs at blir ikke alrmen slått av innen tre minutter (tror jeg det var) så går alarmen i resten av rekkehuset.
Himmel og hav Skrevet 25. mai 2009 #14 Skrevet 25. mai 2009 Vi har 8 seriekoblede i et hus på 2 etasjer. Vi har en i stue, kjøkken vaskerom, trappa, loftsstua og i hvert av soverommene. De varsler kun her i huset. Vi kjøpte røykvarslere gjennom if og betalte rundt 5000,-
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #15 Skrevet 25. mai 2009 2 i stuen (ene ved døren inn til kjøkkenet og nær gangen nede), 1 på vaskerommet rett over tørketrommelen, 1 i gangen oppe, 1 på kontoret oppe hvor det står datamaskiner. 5 stykk altså. 2 av dem er sånne som slår ut på gass også. De er ikke seriekoblet eller opp mot noe annet, men vi kommer til å få dette gjort i neste hus. Huset vårt er på ca 170 kvadrat og har 2 etasjer.
Mockanin Skrevet 25. mai 2009 #16 Skrevet 25. mai 2009 På 100kvm og alt på en flate har vi 3 røykvarslere som er koblet opp mot Hafslud + 2 stk som er gjennom borettslaget. Da har vi en varsler inne på hvert av barnerommene og en utenfor kjøkkenet, disse er koblet til Hafslund. Av de andre har vi en utenfor barnerommene og en i stua utenfor soverommet vårt. Skulle tro vi var godt dekket med brannvarslere da gitt.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 25. mai 2009 #17 Skrevet 25. mai 2009 1, men leilighet med alt på ett plan- 80 kvm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå