Gå til innhold

Sleng på ei super-trang sykkelbukse, så er det greit å sykle i trafikken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg virkelig HATER folk som MÅ sykle på veien, når det er gang og sykkelsti rett ved siden av.

Gamle menn som har på seg tights eller sykkelshorts, også er de plutselig proffsyklister.

Skulle vært FORBUDT å sykle på vei, der det er gang- og sykkelsti!

ÅÅÅÅåååÅÅÅ!!!!!!!!!

Fortsetter under...

Skrevet

Eller en sykkel-trøye med et sponsor merke bakpå.

"Nei vi sykler så "fort" at vi ikke kan sykle på gang/sykkelsti, vi holder i hvertfall 15 km/t på en god dag".

Hjelpe seg.....

Helt enig med deg.

Skrevet

mange ganger har jeg lyst å rulle ned vinduet og rope at de får pelle seg på gang og sykkelstien, i stedet for å sinke og sperre trafikken. Hva f*** har de på veien å gjøre?

Fatter ikke at det er lov jeg, å sykle på veien, det skaper mange unødige og farlige situasjoner!

Skrevet

Hahaha, er så godt å se at det er flere enn meg som irriterer seg grønn over syklister som sykler i veien når det er gang og sykkelsti ved siden av!! Noen gange blir jeg så irritert at jeg har mest lyst å ta de med døra, men det er bare en tanke, ikke noe jeg ville gjort.

Å hva er det med de selvutnevnte proffene som sykler midt i veien i svære klynger uten at det er løp eller noen annen grunn enn bare trening?

Skrevet

enig HI. Så lenge billister betaler årsavgift så bør de få ha veien i fred fra disse jævla syklistene. Det mest plagsomme er når de sykler i en stor klynge og det er en svingete vei eller det er sperrelinje der.

Skrevet

Syklister har like stor rett som bilister til å være på en vei, men de må da bruke samme regler som bilistene har. Og bilister må skjønne at de da er å betrakte som kjørende.

Annonse

Skrevet

Om jeg som bilist hadde valgt å kjøre i 15 km/t på en vei med 70 grense så hadde politiet vinket meg til siden og gitt meg en bot for å sinke trafikken og skape farlige situasjoner. Så nei, syklister er ikke kjørende. De er en mellomting, og de fleste av dem velger fritt hvilke rettigheter de tar for seg av og hvilke plikter de ignorerer. Seinest i dag kjørte jeg bak en syklist som tydeligvis definerte seg selv som bilist det ene øyeblikket da han lå midt i veibanen, og i det neste så var han visst fotgjenger for da slang han seg over fotgjengerfeltet uten noen form for tegn eller at han gikk av sykkelen.

Bilister som ikke klarer å holde farten på veien er også pliktige til å slippe andre biler forbi ved å svinge inn på busslommer ol, men jeg har enda til gode å se en syklist gjøre det samme.

Grrrrrr, jeg får spader av sånne som mener seg for god for gang og sykkelstier!

Skrevet

Når jeg sykler på vei så holder jeg meg nesten helt ut på veikanten, så det er tydeligvis noen få som ødelegger for mange. Men det er ingen regler som tislier at det ikke er lov å sykle midt på en bilvei.

Men syklister som definerer seg etter sitt eget forgodtbefinnende kan jeg forstå er irriterende.

Skrevet

Bilister som dere, som lar seg provosere av syklister, er livsfarlige på veiene. Dere foretar halstarrige forbikjøringer, ser dere ikke ordentlig for, og er generelt å betrakte som lite kyndige sjåfører. Heldigvis har det blitt en god kultur på å anmelde bilister som ikke klarer å overholde trafikkreglene i området her jeg bor. Og jeg sykler aldri, men kjører bil daglig, med mange syklister rundt meg.

Skrevet

Skulle ønske det ble påbudt med registreringskilt på sykler så man kunne anmelde kugale råskinn av noen syklister som kaster seg ut i trafikken med dødsforakt og kjører på kryss og tvers, kjører sikksakk i trafikken og motsatt vei i rundkjøringer fordi det er kortere enn trekvart rundt. Men hva skal en vettskremt bilist gjøre? Ringe politiet og anmelde en syklist med svart shorts, litt ølmage og grå hjelm?

En syklist kom i rasende fart mellom to filer en gang jeg sto på rødt lys, og tok med seg speilet til bilen foran min, og han stilte seg opp og skjelte ut bilføreren fordi han ikke lagde stor nok luke til at han kunne komme fram, og så stakk han, og bilisten sto igjen med ødelagt speil, og et dårlig signalement - og det var sykkelsti til høyre for oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...