Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest mye om at eggløsningen normalt kommer rundt 14 dager etter første mensdag. Dette viser jo også eggløsningskalenderne som ligger på nettet. Men til dere som har testet eggløsningen deres og som vet når dere har den; stemmer denne beregningen? Har dere fått eggløsning 14 dager etter mens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne syklusen har jeg for første gang tempet og tatt EL-tester.

EL testene viste positiv morgen dag 11-13 , men negativ kveld dag 13 - altså tolket jeg dette som EL dag 13 ettermiddag/kveld/natt.

Fertilityfriend leser temperatur-kurven min til å ha EL på dag 15..

Men temperaturen min gikk veldig opp og ned på slutten der, så litt usikker på hvilken metode jeg skal stole på.

Jeg har 28 dagers syklus.

Skrevet

14 dager fra mens til eggløsning går på beregning av stabil 28 dagers syklus.

Dagene fra 1 dag mens te eggløsning kan variere, og det e her variasjonene ligge hvis en har uregelmessig syklus, men stabil eggløsning. Tiden mellom eggløsning og ikm derimot e mye mere stabil å ligge på en 14-16 dagers tid.. noen har 11 dager, noen 15, men i hovedsak så variere tiden mellom el og ikm ikke mere enn 1 dag +/-. Denne tia kalles lutealfasen.

Skrevet

Hei!

Nei hos meg har EL kommet alt fra dag 14 til dag 21 etter første mensdag. Dette er pga at jeg har litt uregelmessige sykluser da, men de som har en syklus på over 30 dager har ofte EL senere enn 14 dager etter første mensdag. Det viktigste er at det er ca. 14 dager fra EL til første mensdag, så har egentlig lite å si hvor mange dager det er fra mens til EL :)

Håper jeg forklarte meg godt nok her, og at du forstod hva jeg mente? ;0)

Skrevet

Men kjære, så følsomt fertilityfriend er da... Jeg hadde feilaktig skrevet eggehvite-utflod en dag for mye, og da jeg rettet opp dette endret de EL til dag 13 - noe som stemmer veldig bra med EL-testene, og sex og alt :)) Aaaaltfor leeenge til IKM!!!!!

Skrevet

Hei!

Testet for el forrige syklus og da var testen positiv på dag 23 (35 dagers syklus). Syklusen før det testet jeg ikke, men utifra el-slimet var den nok på dag 28 (40 dagers syklus). Håper syklusen min blir kortere, er jo så jævlig lenge å vente på el. Før jeg begynte på pilla var den 28 dager... Håper det er pilla (som snart er ute) og ikke alderen som gjøre at syklusen er lenger nå.

Skrevet

Jeg har stabil syklus på 27 dager, så da stemmer det vel sikkert med eggløsning 13/14 dager etter 1.mensdag, for dette blir 14 dager før neste mens. Betyr at jeg kunne bli gravid 17.mai, og vi hadde sex 15,16,17 og 19 mai. Hm..mulig vi har hoppet over den dagen hvor det virkelig gjalt...

Har lest en plass at hvis man får et befruktet egg, så fester det seg som regel mellom 6-8 dager etterpå? I tilfelle er det mulig at egget fester seg denne helgen, og jeg kan teste neste helg:)

Skrevet

Enig med deg, Lille Diamant.

Jeg har brukt CB digitale EL-tester de 2 siste mnd. og forrige mnd fikk jeg TR akkurat 14 dager etter IKM.

Jeg har ca.31 dager lange sykluser, så det vil si at det går ca.17 dager fra første dag av siste mens til EL hos meg.

Skrevet

Jeg har 30 dager syklus, og positiv el-test dag 15-16. Så da stemmer det med 14 dager fra el til mens:)

Skrevet

Jeg har sykluser som er på ca 35/36 dager, og de siste tre månedene har jeg tatt el tester, og fått positive tester alt fra dag 21-24. Så har alltid mensen kommet omtrent nøyaktig 14 dager etter det. Så ganske stabilt egentlig, bortsett fra at syklusen er veeeeldig lang. Jaja...nettopp hatt el, så håper den sitter denne gangen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...