Gå til innhold

Jeg er så utrolig sliten..... er det lov??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svangerskapet mitt har egentlig gått veldig fint, vært en del sykemeldt så jeg har fått slappet av mye, så jeg har ikke følt meg verken sliten eller lei. Nå har jeg 4 uker igjen og jeg kjenner plutselig at jeg er så utrolig sliten. Har to større barn, som jeg sliter med å greie å følge opp for tiden.

Får så utrolig dårlig samvittighet av å gå rundt å være så sliten, hver gang noen spørr om hvordan det går så svarer jeg "jo da alt går kjempe bra", men det gjør det jo ikke, jeg er kjempe sliten. Føler i tillegg at alle forventer at jeg skal være i topp form, derfor "skjuler" jeg min slitenhet. Hadde bare de rundt meg forstått at dette er tungt og at man blir sliten!!

Måtte bare lufte meg litt her, flere som har det som meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan si til folk rundt deg at du er sliten???

Selvfølgelig er det lov å være sliten når du har en baby i magen og du bare har 4 uker igjen.

jeg var sykmeldt 100% når jeg hadde 5 uker igjen, for jeg var veldig sliten og fikk ikke tatt meg av storesøsken. Sov dårlig om natten og ble sur og grinete om dagen og det gikk utover barna. Så jeg så ingen annen utvei enn å sykmelde meg.

Jordmor og lege var helt enig i at det måtte være lov når jeg var kommet så langt og hadde det på den måten.

Mor ble i bedre humør, for jeg fikk sove om dagen når de andre var på skole og i barnehage, og det førte til at barna var i godt humør også for mor hadde litt mer overskudd.

Nå har du 1 uke igjen til du skal i permisjon, og du ønsker kanskje ikke sykmelding? Men det er hvertfall lov å si til folk rundt seg at en er sliten!!

Skrevet

sier til folk når de spør at det går bra, men kjenner at jeg er sliten.. Folk har nå forståelse for det.. Da tar de lettere hensyn til meg også..

Skrevet

Jeg har vel en tendens til å gjøre meg noe bedre enn ejg føler meg jeg også...

Har egentlig hatt et flott svangerskap, med unntak av bekkenløsning og noe runder med BT-fall...

Ikke lagt på meg masse, ikke vann i kroppen (som forrige gang), lite kvalm i starten.. Så jeg føler egentlig at jeg ikke kan klage, selv om jeg sikkert kunne sovet det meste av døgnet akkurat nå;)

Jeg tenker vel egentlig at "noen plager skal jeg vel ha"...

Men kjenner litt på det med tålmodiget i forhold til 12 åringen min og mannen min..

Har forklart at når man er gravid så kan man blir litt "rar" og det er ikke meningen å være så sur.. Ser ut som han godtar den;) hehe

Skrevet

Sliten???

Eg har fortalt folk dei siste 6 mnd at eg er såååå sliten og trøytt! Ikkje noko skam det. Tenk på det at me ber på eit lite menneske inni oss som tek ganske mykje energi frå oss. Hadde eg vore yrkesaktiv så hadde eg ikkje orka å gått på arbeid! Eg er 37+6 i dag, og er trøyttare enn trøytt!!! Søv sånn ca annakvar natt....som eg har gjort dei siste to mnd.

Så JAAAAAA det er LOV å vera trøytt og sliten!!!!!!!!!!!! Heilt normalt!

Skrevet

Det er lov og helt naturlig!!!

Jeg er akkurat som deg. Sykmeldt pga. fare for tidlig fødsel, sliten mentalt og fysisk, og sparer det lille jeg har av energi til de to eldre barna mine. Når folk kommer på besøk tar jeg på meg masken, og så faller jeg sammen. Fikk kjeft av mamma som var på besøk over et par dager fordi jeg ikke forteller det som det er. Nå har jeg begynt å si at denne gangen er det slitsomt. Jeg har lite å gå på, og sparer meg til de tingene som betyr noe - barna.

Mine venninner som er gravide, de fleste for første gang, sa rett og slett takk. Jeg drømmer jo nesten om tiden da jeg ikke hadde barn og det svangerskapet dullet jeg med meg selv og tok livet med ro på ettermiddagen om jeg trengte det. Helgene kunne brukes til å slappe av ettter en travel uke, og når jeg ikke klager litt til venner føler de seg temmelig unormale siden de synes det er slitsomt på slutten uten to barn hjemme.

4 uker igjen er ikke lang tid. På tide å si at nå er alt tungt, jeg kommer sterkere tilbake:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...