Gå til innhold

Flere som syns det er vemodig å ikke skulle føde flere ganger?

Anbefalte innlegg

Eller er det bare jeg som er rar? ;) Jeg har hatt to fantastiske fødsler, elsker å tenke tilbake på dem, for en rå og flott opplevelse en fødsel er! Vi har bestemt oss for å stoppe med to barn, og jeg er så takknemlig for å ha fått to friske flotte barn...men jammen er det litt vemodig å vite at jeg ikke får oppleve å føde igjen, og ikke minst den berusende følelsen det er å få sitt nyfødte barn på brystet for første gang. Skjønner jeg har vært heldig da, ønsker alle dere som ikke har født lykke til, gled dere :)

Fortsetter under...

hei, jeg skjønner hva du mener:) selv om jeg ikke akkurat er overbegeistret for fødselen, det er liksom noe som må til bare. men jeg elsker barseltiden! den er once in a lifetime, kjempekoselig og herlig. tross såre pupper, underliv og nattevåk.. det er kjempekos med det lille, nye, uskyldige mennesket som er helt avhengig av deg. bare, kose,kose, kose:) første dagen hjemme, første badet, første gulpen.. syns det er like fantastisk og enestående hver gang jeg. er 3gangs fødende.. og dette blir siste. så det er jo litt trist:( så jeg får nyte tiden ekstra:)

Synes ikke du er rar i det hele tatt.

Fikk en nydelig liten jente for 7 uker siden,

og alt gikk som en drøm. Både svangerskapet og fødselen.

Satt hjemme å spillte pc-spill og sov litt innimellom det som visst var riene før vi dro til

sykehuset for en sjekk. Tok ikke med alle tingene siden vi sikkert skulle hjem igjen. Kjøpte til og med smør til middagen på veien.

Var der ca 2030 og hadde 8 cm åpning. Fikk ligge i badekaret å slappe av en stund før de ville ta vannet. Var da 9 cm. Etter det var det ikke mange riene før jeg måtte presse og jenten var ute rett over midnatt.

Den utrolig roen og berusende følelsen jeg hadde mellom riene, og spesielt press-riene, og ikke minst da hun ble lagt på magen min kan nesten ikke beskrives.

Vi har også bestemt oss for to barn.

Gleder meg allerede til neste gang, til både svangerskap og fødsel.

Håper bare det går like greit neste gang..

Ble litt langt dette her, og kansje ikke helt riktig tråd for meg å svare på, men merker jeg enda har behov for å snakke om det,

men det er vel sånn det er med sterke opplevelser. :D

Dette liker jeg å høre:) Har selv fødselsangst, eller har nå redusert seg til vanlig spenning, men det hjelper VELDIG for meg å høre slike fine historier. De fleste forteller jo bare om det fæle.

Jeg vil gjerne høre flere positive ord om fødsel :)

Jeg skal i ilden for første gang i oktober 09

cakes: det er bare å nyte tiden ja, tiden går så fort :) Kos deg med 3.mann :)

c-k: veldig fin historie, høres ut som du hadde en flott fødsel :) Jeg har det på samme måten, vil helst fortelle om fødselen til alle som vil høre på. Det er jo det sterkeste en kan oppleve, ikke så rart en trenger å fortelle om det/bearbeide det :) Kos deg med jenta di :)

vestlandsfanden: det finnes så mange mange flotte historier, hold deg til dem :) Før første fødsel aner en jo ikke hva en går til, det viktigste er nok å gå til fødselen helt åpen, ikke lage for mange planer om hvordan det skal bli - bare ta det som det kommer, og tenke at premien som venter er så fantastisk! Har babyen først kommet inn der, må den jo nødvendigvis komme ut også, på en eller annen måte ;) Det er vondt, men så fantastisk likevel :) Første fødsel brukte jeg lystgass, andre fødsel ble helt naturlig med kun akupunktur og badekar - helt fantastisk flott. Stol på jordmor, og ikke minst stol på kroppen din og bare heng med i svingene - den vet hva den skal gjøre, og bruk de smertestillende du måtte trenge! Lykke lykke til, det er en opplevelse for livet! Hehe, nesten så jeg er litt misunnelig på deg som har det i vente ;) Kos deg masse med den lille som kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...