Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Akkurat for tiden så er det så mye uro og negativ ladet energi på jobben. Føler det tar på psykisk. Kjenner meg temmelig lei av jobben. Føler ikke den gir meg noe lenger. Og at den koster meg mer enn den gir meg. Er trøtt og føler meg energiløs. Sliter med konsentrasjonsproblemer. Er relativt tidligt i svangerskapet. Noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140153256-mistrives-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

At man er lei av jobben pga uro er ikke i seg selv sykemeldingsgrunn - og ditt forslag anonym 00:47 er jo ren svindel... Man skal være SYK for å være sykemeldt. HI - du kan godt gå til legen din og snakke om hvordan du opplever det men om det er en sykemelding du er ute tror jeg neppe du får den på dette grunnlaget... Her er det nok best å vurdere å bytte jobb, eller holde ut ut svangerskapet og bytte jobb etter permisjonen.. Om alle som var lei jobben sin og mistrivdes litt skulle sykemelde seg ville det ikke vært mange som gikk på jobb gitt....

Enig med anonym over! Det er slitsomt å mistrives, men hvis graviditet i seg selv skal være grunn til sykmelding blir det veldig trist; dessuten føler man seg kanskje mistenkeliggjort nok som det er dersom man er sykmeldt på grunn av sykdom relatert til graviditet? (Bekkenløsning og alt slik som fremdeles er litt abstrakt for mange, desverre!)

Hva med å få ordnet det slik med arbeidsgiver at dine arbeidsoppgaver føles enklere/ mindre skumle? Mener da bestemt at man har rett på en form for "tilpassning" når man er gravid?

Tror man ville plages mer av dårlig samvittighet dersom man vet at man "sniker" til seg sykepenger...? Håper det løser seg!

Jeg har også opplevd dette på kroppen, å mistrives på jobb. Jeg holdt ut...til tross for mye negativitet osv blant kolleger.

Jeg ble sykmeldt i 7.mnd pga arbeidsforhold samt bekkenløsning og vond rygg...Da orket jeg rett og slett ikke mer. Det er ikke svindel å sykmelde seg pga dårlige arbeidsforhold under en graviditet. Kroppen er i forandring, både fysisk og psykisk og ofte så kan det som for andre virke som bagateller hope seg opp til store problemer hos den som er gravid...

Å slite seg ut psykisk pga jobb før man skal føde er ikke helt bra...Lytt til din egen kropp, den forteller deg hva du skal gjøre!

Annonse

Takk for svar. Nå er det ca 3 uker siden jeg skrev dette innlegget. Jeg har vært på jobb hver eneste dag. Og har tenkt å klare å jobbe ut resten av svangerskapet.

Det nytter ikke for meg å skifte jobb, måtte da ha skiftet jobb da jeg ble gravid.

Det jeg har gjort som har hjulpet meg er å bite tennene sammen å la være å engasjere meg for mye i jobben. Har også gitt beskjed angående negativ ladet energi og frustrasjon blandt kollegaer. Jeg gjør bare jobben min, uten å gjøre noe ekstra.

Skal bruke permisjonstiden til å søke på ny jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...